گفتگو با تهیه کننده برنامه بازار سینما: 

بررسی اقتصاد سینما در رادیو اقتصاد

سید عباس موسوی تبار مدیر رادیو اقتصاد به تشریح برنامه های جدید این شبکه و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان پرداخت .
کد خبر: ۶۸۶۹۷۸
تدارک رادیو اقتصاد برای فصل تابستان

مدیر رادیو اقتصاد در خصوص رویکرد این شبکه در خصوص شعار سال گفت: یکی از اهداف و وظایف رادیو اقتصاد پرداختن به عناوین نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب است و از آن جا که چند سال گذشته این عناوین سبقه اقتصادی داشته رادیو اقتصاد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع پرداخته و شعار سال را به عنوان یکی از محور های اساسی برنامه سازی قرار می دهد.

موسوی تبار از تغییرات کنداکتوری این شبکه در فصل تابستان خبر داد و افزود : معمولا رسانه ها به خصوص در حوزه تخصصی طی نظر سنجی ها و برنامه ریزی ها ، به تبیین برنامه های خود می پردازند. رادیو اقتصاد در پی جلسات شورای راهبردی طرح و برنامه و نظر سنجی های بعمل آمده بر آن شد تا برنامه های متنوعی را جایگزین برنامه های قبلی کند .

وی تصریح کرد : من احساس می کنم جذابیت کنداکتور تابستان 93 در پنج سال اخیر بی سابقه بوده است .

موسوی تبار در خصوص برنامه های جدید کنداکتور گفت : برنامه "تجارت الکترونیک" یکی از برنامه های تابستان است که روز های یکشنبه وسه شنبه ساعت 10 به روی آنتن می رودکه با هدف بررسی تهدیدها ، فرصت ها و چالشهای کسب و کار در حوزه تجارت الکترونیک است و شغل های جدید را معرفی می نماید. برنامه ی بعدی که با حجم بالایی پیش بینی شده است "تجارت بین الملل "است که روز های دوشنبه ساعت 10 صبح پخش می شود و این برنامه به بررسی راه های دستیابی به بازارداخلی و جهانی می پردازد و در خصوص افزایش صادرات غیر نفتی راهکار های مناسبی را ارائه می دهد .

وی ادامه داد : برنامه ی بعدی "حسابرسان" است که روز های دوشنبه و چهار شنبه از ساعت10:30 به روی آنتن می رود . این برنامه به منظور افزایش مهارت و دانش مخاطبان در حوزه حسابرسی تبیین شده است .

مدیر رادیو اقتصاد گفت : برنامه ی " افق صادرات ایران و افغانستان " از دیگر برنامه های جدید این شبکه است که روزهای شنبه ساعت 10 به مدت 45 دقیقه پخش می شود و در این برنامه ظرفیت های تجاری دو کشور مطرح می شود . بحث " انگلیسی در تجارت " از دیگر برنامه های این شبکه است که پیش بینی می شود از برنامه های موفق شبکه باشد . این برنامه روزهای زوج ساعت 16:45 دقیقه با هدف آموزش زبان دوم تجاری تهیه گردیده است .

وی افزود :برنامه ی "منطقه آزاد" از دیگر برنامه های این فصل است که پنج شنبه ها ساعت 18 به مدت 60 دقیقه پخش می شود و در این برنامه ظرفیت ها و توانمندی های مناطق آزاد کشور به منظور توسعه صادرات غیر نفتی مطرح میشود . برنامه ی "صنعت بسته بندی" روزهای شنبه ساعت 18:05 به مدت 55 دقیقه پخش می شود و در این برنامه چالش ها ، موانع ، نوآوری و سیر تحول این صنعت مورد بررسی قرار می گیرد. وی گفت : از دیگر برنامه های شبکه "جاده ابریشم" است که روز های شنبه و دوشنبه از ساعت 20:30 به مدت 30 دقیقه پخش می شود. در این برنامه به بررسی سبقه تجاری ایران به عنوان یکی از معابر تجاری جهان می پردازد .

موسوی تبار از رویکرد شبکه اقتصاد به سوی کارشناس محوری در سال 1393 خبر داد و افزود :علیرغم این که گویندگان ما از تخصص و توانمندی های لازم در حوزه اقتصاد بر خور دار هستند، بنا به سیاست های اتخاذ شده تصمیم بر این شد تا از حضور کارشناس مجریان خبره در برنامه ها بهره بگیرم تا ضمن پیشبرد مباحث کارشناسی با میهمانان ، زمینه رضایت مخاطبان رادیو اقتصاد نیز فراهم گردد.

مدیر رادیو اقتصاد به توسعه فرستنده های رادیو اقتصاد اشاره کرد و گفت : یکی از وظایف مهم ما در اختیار گذاشتن برنامه های این شبکه در اقصی نقاط کشور می باشد . رادیو اقتصاد تا چند هفته پیش 24 فرستنده در سطح کشور داشت و طی هفته های گذشته 13 فرستنده به فرستنده های ما اضافه گردید .

وی افزود : خبر خوشی که من به علاقمندان رادیو اقتصاد می دهم این است تا 3 ماه آینده 15 فرستنده دیگر در کشور فعال خواهیم کرد .

وی یادآوری کرد : شنوندگان جهت اطلاع از اسامی فرستنده های رادیو اقتصاد در استان کشور به سایت رادیو اقتصاد به آدرس www.radioeghtesad.irib.ir مراجعه نمایند .

مدیر رادیو اقتصاد از برنامه های پربار و جذاب رادیو اقتصاد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : برنامه " لحظه های اجابت " ویژه افطار است . این برنامه ترکیبی و زنده است که هر روزبه مدت 60 دقیقه به موضوعاتی همچون : روزی حلال ، کم فروشی ، پخش مناجات ، پخش دعای ماه مبارک رمضان ، قرض الحسنه ، قناعت ، و.... میپردازد .

برنامه های "قدر بندگی" هم عنوان ویژه برنامه شبهای قدر است که به مدت 120 دقیقه پخش می شود . در این برنامه نیز مناجات، پخش دعای جوشن کبیر و ارتباط با مراکز مذهبی خواهیم داشت .

وی ادامه داد : برنامه "بر بال قدسیان" ویژه برنامه سحرگاهی است که دعای سحر ماه مبارک رمضان ،‌بحث های کارشناسی و قرائت یک جزء از قرآن کریم پخش می شود و امیدواریم همچون سالهای گذشته مورد توجه مخاطبین قرار گیرد . برنامه بعدی ویژه برنامه "مولود رمضان" است که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) پخش می شود . برنامه "پاداش بندگی" نیز از ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان است که در عید فطر به مدت 120 دقیقه به روی آنتن می رود .

وی افزود: در برنامه های خیران اقتصادی ، تراز معرفت و اقتصاد ، روزی پاک و در آیینه وحی نیز ما به مباحث ویژه این ماه خواهیم پرداخت. (روابط عمومی رادیو اقتصاد)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها