ادامه درگیری بازیگر و تهیه کننده «زندگی جای دیگریست»

بازیگر: تهیه‌کننده هنوز دستمزد من را نداده است

درگیری لفظی میان بازیگر و تهیه کننده فیلم «زندگی جای دیگریست» ادامه دارد.
کد خبر: ۶۸۶۴۴۴
بازیگر: تهیه‌کننده هنوز دستمزد من را نداده است

بازیگر فیلم از این می گوید که بعد از گذشت یک ماه و اندی از اکران هنوز دستمزد خود را نگرفته و تهیه کننده می گوید چون کارگردان این بازیگر را به فیلم آورده و وی به عنوان تهیه کننده از بازی اش راضی نیست نیازی نمی دیده که به او دستمزد بدهد!

این روزها فیلم «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی روی پرده سینماهاست، اما گویا قرار نیست اکران این فیلم بدون حاشیه باشد.

خسرو امیرصادقی، بازیگر و تهیه‌کننده در این فیلم نقش پدر حامد بهداد، کاراکتر اصلی را بازی می‌کند و دل خوشی از تهیه‌کننده این اثر، سید امیر سیدزاده ندارد. او درباره همکاری با منوچهر هادی می‌گوید: «منوچهر از دوستان قدیمی من است و اگر ایشان نبود اصلاً در این کار حضور نمی‌یافتم اما متأسفانه تهیه‌کننده این کار، رفتاری با من انجام داد که واقعاً ناراحتم کرد. ایشان هنوز که هنوز است و بعد از یک ماه که از اکران فیلم می‌گذرد هنوز دستمزدم از این کار را پرداخت نکرده است.»


این بازیگر درباره دلیل چنین وضعیتی می‌گوید: «من هیچ‌گاه تهیه‌کننده این کار را از نزدیک ندیدم و مجری طرح کار مجتبی متولی بود که با من در ارتباط بود. روز اول متولی به من گفت به خاطر رفاقت مشغول کار شو، نگران دستمزد هم نباش و من به خاطر ایشان قبول کردم. حین کار هم حامد بهداد که مانند پسرم است به من گفت این‌ها دست‌شان تنگ است و کمی با آن‌ها راه بیا. من باز هم گفتم چشم اما مشکل این‌جاست که فیلمبرداری تمام شد و تا امروز تهیه‌کننده حتی یک تماس تلفنی با من برقرار نکرده که بگوید دست شما درد نکند. جالب است هر جا هم می‌نشیند می‌گوید فلانی افتخاری بازی کرده؛ در صورتی که اگر بازیگر افتخاری بودم باید در تیزرها و تیتراژ این مسئله قید می‌شد.»


تهیه کننده به دروغ میگویند 800 میلیون برای فیلم هزینه کرده


امیرصادقی می‌افزاید: «ایشان هر جا می‌نشینند به دروغ می‌گویند 800 میلیون برای فیلم هزینه کرده‌اند در صورتی که ما خودمان سال‌هاست در سینما هستیم و می‌توانیم از تک‌تک پلان‌های یک فیلم برآورد قیمتی دهیم. متأسفم برای سینمای ایران که چنین آدم‌هایی به عنوان تهیه‌کننده وارد آن می‌شوند.» خسرو امیرصادقی با بیان این‌که تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری است» فرزند پسری دارد که به مراتب باشخصیت‌تر از پدر است، ادامه می‌دهد: «به ایشان می‌گویم معرفت را از پسرشان بیاموزند که در تمام مدت فیلمبرداری به شدت به من محبت داشت و بااحترام با من برخورد می‌کرد.»


این بازیگر با ذکر خاطره‌ای از فیلمبرداری «زندگی جای دیگری است» می‌افزاید: «من در این فیلم نقش پدر حامد بهداد را بازی می‌کردم و درست در همان زمان فیلمبرداری بود که پدر حامد هم فوت کرد و حس و حال هر دوی ما برای بازی دوچندان شد چراکه حامد واقعاً مانند پدرش با من برخورد می‌کرد و دلش می‌خواست حسرت درگذشت پدرش را با من تقسیم کند. حیف این همه حس و حال که با رفتار بد تهیه‌کننده به خاطره‌ای بد تبدیل شد.»


امیرصادقی در نهایت درباره این ماجرا می‌گوید: «به هر حال گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد و آدم باید طوری زندگی کند که پشت سرش بدگویی نشود. تهیه‌کننده این کار هم دیر یا زود دوباره به پست من خواهد خورد.»



سیدزاده: به خاطر بیماری‌شان حق می‌دهم هر مطلبی را نسنجیده مطرح کند


در ادامه صحبت‌هایی که از خسرو امیرصادقی درباره دستمزد و میزان هزینه مالی «زندگی جای دیگری ا‌ست» خواندید، بهتر است اظهار نظر تهیه‌کننده این اثر را هم از دست ندهید. با سید امیر سیدزاده، تهیه‌کننده این فیلم تماس گرفتیم و سخنان خسرو امیرصادقی را در میان گذاشتیم.

سیدزاده پس از آن‌که در جریان‌ صحبت‌های امیرصادقی قرار گرفت در واکنش به این بازیگر-تهیه‌کننده مطالبی را عنوان کرد که در ادامه می‌خوانید.


سیدزاده در ابتدای گفتگوی خود می گوید:«اول این‌که ایشان عددی نیست که تعیین‌کننده این حرف‌ها باشد، یعنی جایگاهش جایی نیست که بخواهد این طور حرف بزند. مطلب دومی که باید بگویم این است که ایشان را خود آقای هادی در فیلم به عنوان پدر حامد بهداد آوردند تا در آن فیلم یک شب افتخاری بازی کند. هیچ قراردادی هم با ما ندارد که بخواهد درخواست مالی از ما داشته باشد. من 163 تا قرارداد کتبی با عوامل این پروژه از آشپز و آبدارچی گرفته تا صدابردار و همه کسانی که با ما همکاری داشتند، امضا کردم. ایشان به نظر آقای هادی یک شب افتخاری آمده حالا اگر یک شب‌شان دو شب شده، من نمی‌دانم ولی در رابطه با قرارداد و وجه مالی هیچ صحبتی بین ما نبوده است. ضمن این‌که من اصلاً ایشان را در طول پروژه یک‌بار هم ندیدم.»


به ایشان چه ربطی دارد که 800 میلیون شده یا 8 میلیون؟


این تهیه کننده ادامه می دهد:« مطلب سومی که باید مطرح کنم این است که به ایشان هیچ ارتباطی ندارد که هزینه کل فیلم چه‌قدر شده است. 800 میلیون تومان شده یا 8 میلیون! این رقمی است که در اختیار من به عنوان تهیه‌کننده است. نیازی به این است که ایشان بداند هزینه فیلم چه‌قدر است؟! ما برای ایشان که هزینه نکردیم، اختیاردار مال‌مان هم نیست که بخواهد اظهار نظر کند. این را هم که می‌گوید «متأسفم»، درست می‌گوید. اما باید برای خودش متأسف باشد که اصلاً عددی در سینما نیست. در مصاحبه قبلی‌شان هم گفتند که آقای سیدزاده چرا عکس من را در پوستر گذاشتند؟ من در کدام پوستر، عکس ایشان را گذاشتم و برای کشاندن مردم به سینما از تصویر ایشان استفاده کردم که این‌طور می‌گوید؟ من از ستاره‌های کار برای فروش استفاده کردم. در ضمن صلاح می‌دانم که به حرف‌های ایشان کلاً اهمیتی ندهم، این‌طوری بهتر است.»

/Media/Image/1392/11/08/635265345381196079.jpg
می خواستیم کس دیگری را بیاوریم


تهیه کننده "زندگی جای دیگریست" که به هنگام تولید کار بر سر انتخاب آهنگساز با کارگردان دچار اختلاف شده بود خاطرنشان می سازد:«ایشان اصلاً در نقش‌شان خوب ظاهر نشدند و به فیلم صدمه زدند و فیلم با ایشان درنیامد. ما نظر دیگری برای بازیگر آن نقش داشتیم و می‌خواستیم کس دیگری را بیاوریم، اما به دلیل این‌که منوچهر هادی با ایشان ارتباط دوستی داشت و گویا قبلاً قولی به ایشان داده بود، من دیگر در حضورش دخالتی نکردم. به خود آقای هادی واگذار کردم که به من گفت یک شب ایشان را افتخاری می‌خواهم که گفتم ایرادی ندارد، بیاورید. بعد هم گویا ایشان با آقای متولی صحبت کرده و گفته که من چون با منوچهر هادی رفیقم، افتخاری به این فیلم می‌آیم و توقعی ندارم.»


نباید توقع هدیه یا وجه نقد داشته باشد


سیدزاده در پایان می گوید:«مرسومش هم این است که اگر می‌خواهد توقعی از ما چه به عنوان هدیه یا وجه نقد داشته باشد باید قرارداد با ما امضا می‌کرد. قراردادهای این‌طوری داریم که می‌گویند تهیه‌کننده هدیه‌ای برای حضور کوتاه این بازیگر می‌دهد اما ما با ایشان چنین تفاهمی نداشتیم. ایشان کذب محض می‌گویند و من به خاطر بیماری‌شان حق می‌دهم که هر مطلبی را نسنجیده مطرح کند و زیاد مهم نیست!» (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها