در قالب یک کتاب به چاپ می‌رسد

تصاویر منتشر نشده از شهید چمران

غم فراق تو بر سینه سنگینی می‌کند، جنوب لبنان با همه خاطرات تلخ و شیرینش یادآور حماسه‌های سرخ و مقدس توست. کودکان یتیم و مردمان مستمند همه خاطرات تو را در یاد دارند، آن طور که رزمندگان مقاومت تو را از یاد نبرده‌اند.
کد خبر: ۶۸۶۴۳۰
چمران؛ دلداده‌ای عاشق

صدای پای تو هنوز از جبهه‌های جنوب لبنان و ایران شنیده می‌شود، آنجا که لباس رزم بر تن کردی و سنگر جهاد را بر هر پست و نام و سمت و آوازه‌ای ترجیح دادی، شیپور جنگ که به صدا درآمد، در صف مردان مرد روزگار قد برافراشتی و بر دروازه‌های عزت و جوانمردی ایستادی.

تو ایستادگی را خوب تفسیر کردی و بر باور خود رنگ اخلاص کشیدی. تو با شناخت عمیق خویش از جریان‌های فکری در ایران و لبنان با آزادگی خویش از باران تهمت‌ها مبرا بودی و فقط برای آزادی فلسطین در تکاپو و اندیشه بودی.

تو دلداده‌ای بودی که ایران، کردستان، لبنان و سوریه هرگز مرزهای جغرافیایی مبارزه با استکبار و ایادی آن را برای تو ترسیم نمی‌کرد.

تو دلداده عاشقی بودی که زندگی را در راه رضایت حضرت دوست فدا کردی.

برای تو فرقی نمی‌کند در صور لبنان در مدرسه‌ای مدیر باشی یا در جبل عامل فعالیت فرهنگی کنی یا همراه با گروه‌های چریکی در هیات‌رئیسه باشی یا رزمنده‌ای یا چریکی با قامتی استوار در سپاه اسلام، آن طور که جای‌جای لبنان نام نیک تو را به یاد می‌سپارد. آن طور که کردستان و پاوه حماسه تو را فراموش نخواهد کرد. یادت گرامی.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۰
۰
قابل توجه مسئولینی كه چهار دستی صندلی هاشون را چسبیده اند.
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۰
۰
خدا رحمتش كنه ، خودش رو فدا كرد ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها