جام جهانی 2014

علی پروین: « مسی که ترس ندارد!»

در آستانه دیدار ایران و آرژانتین در جام‌جهانی 2014، علی پروین که 36 سال قبل چنین بازی ای را تجربه کرده بود برای روحیه دادن به بازیکنان گفته است:«مسی که ترس نداره!»
کد خبر: ۶۸۶۱۶۱
علی پروین: « مسی که ترس ندارد!»

به گزارش جام جم ورزشی، این جمله عجیب پروین موسوم "سلطان" یادآور حرفهای «حسین کازرانی» یکی دیگر از حاضران در بازی دوستانه مقابل آرژانتین و در چارچوب آمادگی برای جام‌جهانی 1978 میلادی - 1356 هجری شمسی- است.

کازرانی گفته است: « علی پروین شب قبل از بازی(با آرژانتین) قرآن آورده بود و گفت: بچه ها! بیایید قسم بخوریم که نترسیم. البته الان پروین تکذیب می‌کند اما من شاهد دارم که می‌ترسید و حتی در جریان بازی از بازیکنان حریف فرار می‌کرد.»

صرفنظر از صحت و سقم ادعای کازرانی، تردیدی نیست که پروین با این اظهارات قصد دارد به سبک و سیاق خود به بازیکنان تیم ملی ایران روحیه بدهد، حتی اگر در برابر آنها ستارگانی همچون لیونل مسی بازی کنند.

ایران در جریان آن بازی که تنها دیدار تیم ملی ایران در تاریخ فوتبال در برابر آرژانتین به شمار می رود، موفق شد در یک بازی دوستانه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید پایتخت اسپانیا یک گل به تیم حریف بزند و یک گل نیز دریافت کند اما در نهایت، در پنالتی های پایان بازی، ایران با نتیجه 4 بر یک به آرژانتین باخت.

آرژانتین در سال 1978 میلادی میزبان جام جهانی بود و موفق شد جام را از آن خود کند.

ایران حالا در جام جهانی برزیل بار دیگر در برابر آرژانتین قرار می گیرد تا بخت خود را برای صعود به مرحله بعدی مسابقات بیازماید.

این مسابقه فردا - شنبه - ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه "مینه رائو" شهر "بلو هوریزنته" برزیل برگزار می شود.

ایران در نخستین بازی خود برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید و آرژانتین با نتیجه 2 بر یک ، بوسنی هرزگوین را مغلوب کرد.

این چهار کشور در گروه شش جام جهانی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها