ابو خبیب الجزایری از اتباع عربستان و اعضای مهم داعش در درگیری های بیجی عراق به هلاکت رسید.
کد خبر: ۶۸۶۱۰۰
سرکرده عربستانی داعش درعراق کشته شد

شبکه تلویزیونی پرس تی وی با اعلام این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

به گزارش شبکه العراقیه ، سرلشکر قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق گفت:«حسین عباس القوجه» یکی از سرکردگان نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه «الجزیره» به هلاکت رسید و شش تن از معاونان وی نیز در تلعفر کشته شدند.

همچنین عناصر مسلح گروه داعش در جنایتی هولناک شماری از شهروندان عراقی را در استان کرکوک در شمال این کشور کشتند.

شبکه العالم گزارش داد ، عناصر گروه تروریستی داعش کشتاری علیه غیرنظامیان در روستای بشیر در استان کرکوک به راه انداختند.

این عناصر دهها نفر را در یک پایگاه هوایی در استان صلاح الدین کشتند و مراقد پیامبران و مساجد و کلیساها را به مقرهای آموزش و زندانی کردن مخالفان خود تبدیل کردند.

خبرگزاری سومریه نیوز نیز به نقل از وزارت دفاع عراق از کشته شدن دست‌کم 70 تروریست مسلح در حملات هوایی روز پنجشنبه در دو استان صلاح الدین و بغداد خبر داد .

وزارت دفاع عراق اعلام کرد ، جنگده های ارتش ضربات سنگینی به مواضع تروریست های داعش در دو روستای ابوجواری و ششصددار در شمال شهر بلد در استان صلاح الدین وارد کردند .

در این حملات در شهر بلد 55 عضو داعش کشته شدند و چند دستگاه خودروی متعلق به این گروه کاملا منهدم شدند .

وزارت دفاع عراق افزود : هواپیماهای جنگی ارتش همچنین محل تجمع عناصر داعش را دو منطقه لطیفیه و محمودیه هدف قرار دادند و دست کم 15 تن از آنان را به هلاکت رساندند .

این وزارت خانه همچنین از پاکسازی کامل منطقه اسحاقی در استان صلاح الدین از عناصر تروریستی ، دستگیری شماری از اعضای این گروه و کشف و ضبط مقادیر زیادی از انواع تسلیحات نظامی آنان در این منطقه خبر داد .

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز اعلام کرد : گروه داعش کارخانه سابق تولید تسلیحات شیمیایی را تصرف کرد.

ظاهرا این کارخانه آلوده به تسلیحات قدیمی شیمیایی است. سازمان ملل متحد این کارخانه را زمین بایر توصیف کرده بود.

یکی از نزدیکان نوری المالکی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات رییس جمهور آمریکا در مورد اوضاع عراق گفت : نیروهای کشورش همه تهدیدات علیه بغداد را دفع کرده اند و فعلا نیازی به حملات هوایی آمریکا برای دفع نیروهای گروه تروریستی داعش نیست.

این مقام عراقی خواست نامش فاش نشود گفت « آمریکا آماده است برخی مواضع داعش را بمباران کند ولی از آنجاییکه خطرات علیه بغداد دفع شده است، این موضوع برای آمریکایی ها هم بهتر است.»

نیروهای پلیس عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به مقام امام رضا علیه السلام را در جنوب استان کرکوک خنثی کردند.

پلیس کرکوک با اعلام این خبر افزود نیروهای داعش تلاش کردند وارد روستای بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک شوند و مقام امام رضا (ع) را منهدم کنند اما نیروهای پلیس این منطقه با همکاری ساکنان این روستا تلاش داعش را ناکام گذاشتند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها