گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با امیرحسین صادقی مدافع تیم ملی فوتبال

خوب دفاع کردن هم تاکتیک است

امیرحسین صادقی مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان به دفاع از اندیشه های کروش در تیم ملی پرداخت.
کد خبر: ۶۸۵۸۳۴
خوب دفاع کردن هم تاکتیک است

به گزارش جام جم ورزشی، امیرحسین صادقی مقابل نیجریه برای اولین بار بازی در جام جهانی را تجربه کرد. مدافع استقلالی تیم ملی در برزیل به ساحل آرزوهایش رسیده و همین که توانسته در کنار بقیه بازیکنان تیم ملی مقابل تیمی مثل نیجریه دروازه ایران را بسته نگه دارد، خوشحال است.

صادقی از دشواری اولین تجربه اش در جام جهانی می‌گوید و این که چقدر تلاش کرده نمایش خوبی از خودش به جای بگذارد. مدافع تیم ملی امیدوار است ایران مقابل آرژانتین بازی آبرومندانه‌ای انجام دهد و با سرافرازی از زمین خارج شود.

بازی با نیجریه چطور بود؟

فکر می‌کنم بازی از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم، بهتر شد. ایران بازی خوبی ارائه داد. ما در 20 دقیقه اول بشدت تحت فشار بودیم و می‌دانستیم اگر در این زمان گل نخوریم، می‌توانیم تا پایان بازی دروازه را بسته نگه داریم. همه بچه‌ها مردانه جنگیدند و از جان و دل‌ مایه گذاشتند. خدا را شکر که روسفید شدیم.

البته نیجریه هم خیلی خطرناک نبود.

بله، نیجریه هم موقعیت زیادی نداشت و فقط در یکی دو مورد روی دروازه ما خطرساز شد که آن موقعیت‌ها هم با هوشیاری بچه‌ها مهار شد.

قبول داری تیم ملی فقط در فاز دفاعی خوب بازی می‌کند؟

خوب دفاع کردن هم نوعی تاکتیک است. ما خیلی در فاز دفاعی خوب کار کردیم، اما موقعیت گل هم داشتیم. اگر تمرکز داشتیم و بیشتر دقت می‌کردیم می‌توانستیم نیجریه را ببریم.

اولین تجربه‌ات در جام جهانی چطور بود؟

واقعا سخت بود. استرس نداشتم، اما خیلی برایم مهم بود که به تیم ملی کمک کنم و باعث خوشحالی مردم شوم. برای هر بازیکنی بازی‌کردن در جام جهانی سخت است، چه برسد وقتی بخواهد برای اولین‌بار در این تورنمنت حساس به میدان برود. برای من هم بازی‌کردن مقابل تیمی مثل نیجریه واقعا دشوار بود، اما خدا کمکم کرد و در کنار همه بچه‌ها توانستیم خوب بازی کنیم و دروازه را بسته نگه داریم.

نیجریه را چطور دیدی؟

نیجریه تیمی باکیفیت بود، اما بازی خوب ما باعث شد آنها نتوانند برنامه‌هایشان را در زمین پیاده کنند. قطعا تیمی که بازیکنانش در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند تیمی ضعیف نیست. بازی‌های نیجریه مقابل آرژانتین و بوسنی را ببینید تا متوجه کیفیت بالای این تیم شوید.

بازی با آرژانتین را چطور می‌بینی؟ خیلی‌ها می‌گویند باید به کم گل‌خوردن مقابل آرژانتین قانع شویم.

من این حرف را قبول ندارم. آرژانتین تیم بزرگی است، اما ما برای کم گل نخوردن به زمین نمی‌رویم، بلکه برای گرفتن امتیاز از این تیم بازی خواهیم کرد. آرژانتین تیم بزرگی است، اما بچه‌های ما هم انگیزه زیادی دارند.

فکر نمی‌کنی اعتماد به نفست خیلی بالاست؟

ما می‌خواهیم آبرومندانه بازی کنیم و نتیجه خوبی بگیریم. بازی با آرژانتین نه‌تنها برای ایران، بلکه برای همه تیم‌های دنیا سخت است. هدف ما این است که فوتبال زیبایی مقابل این تیم بزرگ به نمایش بگذاریم.

پریسا اسلام‌زاده / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناش
Spain
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
۰
۰
مرسی. به امید سربلندی ایران عزیز در جام جهانی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها