فراخوان گروه «دارکوب» برای همکاری

چه کسی جایگزین حامد بهداد و مهران مدیری می‌شود؟

جام جم نوا:‌سرپرست گروه موسیقی «دارکوب» با اشاره به ادامه ضبط تازه‌ترین اثر موسیقایی گروه از حضور در کارگاه آموزشی حکیم لودین نوازنده پرکاشن از کشور افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۵۹۷
گروه دارکوب در کلاس استاد افغان

همایون نصیری در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی گروه «دارکوب» گفت: همچنان مشغول ضبط تازه ترین آلبوم گروه هستیم که در ادامه تولید دو آلبوم «دارکوب» و «لیوا» خواهد بود. البته با توجه به قطعه‌هایی که برای این آلبوم در نظر گرفتیم به طور حتم از نوازندگان بومی و محلی شهرهای مختلف کشور برای این آلبوم استفاده می‌کنیم که فکر می کنم برای مخاطبان گروه، کارهای متفاوت و تازه‌ای خواهد بود.
وی توضیح داد: همانطور که در خبرهای قبلی گفته بودم با توجه به اینکه تصمیم داریم از قطعه‌های جدید کارهای تصویری نیز تولید کنیم بنابراین از فروردین ماه امسال فیلمبرداری بخش های تصویری گروه را نیز در شهرهای مختلف آغاز کردیم که قرار است همزمان با انتشار آلبوم صوتی، بسته تصویری آن نیز وارد بازار موسیقی شود. این در حالی است که در این آلبوم از علی زندوکیل، رضا کولغانی و محسن شریفیان به عنوان خواننده استفاده خواهیم کرد.
این نوازنده پرکاشن با اشاره به فعالیت‌های دیگر خود در عرصه موسیقی گفت: غیر از حضور در فستیوال بین المللی موسیقی اردن در تاریخ سوم تیر ماه با گروه «همنوازان حصار» به سرپرستی علی قمصری، با گروه موسیقی احسان خواجه امیری مشغول آماده سازی کنسرت هایی هستیم. همچنین تا 27 خرداد در کارگاه‌های آموزشی حکیم لودین نوازنده بین المللی پرکاشن که در ایران برگزار شد، حضور داشتم که برای من تجربه بسیار خوبی بود.
نصیری در پایان توضیح داد: استاد حکیم لودین از جمله هنرمندان صاحب نام پرکاشن است که موسیقی حرفه ای را از کشور افغانستان آغاز کرده است که البته وی چندین سال پیش به آلمان مهاجرت کرد و تا کنون نیز در این کشور با هنرمندان متعددی تجربه های فراوانی را کسب کرده است. از این هنرمند به عنوان پرکاشنیست پروگرسیو یاد می شود و به این معنی که کومپوزیسیون‌های او که نبض زمان را هدف می‌گیرند دارای مفاهیم فرامکانی است. حکیم لودین جز پرکارترین نوازندگان پرکاشن در جهان محسوب می‌شود.
(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها