سایت متروی انگلیس در گزارشی آخرین وضعیت تیم ملی و فوتبال ایران را بررسی کرده است.
کد خبر: ۶۸۴۶۷۲
بهترین گلزن ملی دنیا مال ایرانی هاست!

به گزارش سایت جام جم ورزشی ؛ بسیاری از مردم دنیا با اینکه به ایران نرفته اند اما فکر می کنند که همه چیز را در مورد این کشور می دانند اما قطعا آنها در جریان پیشرفت فوتبال در این کشور نیستند.

شاهزاده های پارسی یکی از پرافتخار ترین تیم های قاره آسیا محسوب می شوند. آنها سه بار قهرمان آسیا شده اند. چهار بار در مسابقات غرب آسیا مدال طلا گرفته اند و یکی از معروفترین دربی های آسیا یعنی استقلال و پرسپولیس در این کشور برگزار می شود ضمن آنکه بهترین گلزن ملی دنیا یعنی علی دایی هم اهل این کشور است.

همه اینها را گفتیم تا برسیم به این پرسش که آیا تیم فعلی ایران توان صعود از گروهش در جام جهانی را دارد یا نه.

سرمربی این تیم کارلوس کی روش است که در دنیای فوتبال مربی بزرگی محسوب می شود. او تیمش را در کارهای دفاعی بسیار قدرتمند کرده و به راحتی نمی توان دروازه این تیم را باز کرد.

ایران با سیستم 1-3-2-4 بازی می کند که در این سیستم امیرحسین صادقی و سید جلال حسینی مدافعان وسط تیم ملی را تشکیل می دهند.

هر دو مدافع در توپهای هوایی اولین ضربه سر را می زنند و خیلی سخت دریبل می خورند ضمن آنکه هیچ ترسی از بازی فیزیکی هم ندارند.

در سمت چپ خط دفاعی به احتمال زیاد، کی روش از مهرداد پولادی استفاده خواهد کرد اما سمت راست خط دفاع، وضعیت مشخصی ندارد و خسرو یدری و استیون بیت آشور توانایی بازی در این پست را دارند ضمن آنکه به نظر می رسد کی روش هنوز برای انتخاب دروازه بان اولش هم به نتیجه نرسیده است.

ایران هافبکهای دفاعی خوبی دارد. هم نکونام هم تیموریان سابقه بازی در فوتبال اروپا را دارند.

در کارهای هجومی هم کی روش روی سرعت و خلاقیت اشکان دژاگه حساب باز کرده ضمن آنکه جلوی این بازیکن رضا قوچان نژاد بازی می کند که آمار فوق العاده ای در گلزنی با پیراهن تیم ملی دارد.

دیگر بازیکنی که می تواند در کارهای هجومی به تیم ملی کمک کند، مسعود شجاعی کند. بازیکنی که بازی اش فراز و فرود زیادی دارد. او یک بازیکن فوق العاده تکنیکی و خلاق است که در روز خوبش می تواند مهره کلیدی برای تیم ملی محسوب شود.

با اینکه کمتر کسی روی موفقیت تیم ملی در جم جهانی شرط بندی کرده اما ایران تیم سختی است و به راحتی شکست نمی خورد و با داشتن مربی ای مثل کارلوس کی روش، حتی آرژانتین هم کار راحتی جلوی این تیم نخواهد داشت.(آی اسپورت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها