آدم دچار یک مختصر خنده تلخی می‌شود وقتی می‌شنود که طبق آمار رسمی موجود، حداقل نیمی از آمبولانس‌های کشور در زمره خودروهای فرسوده قرار دارد. این مثل آن است که مثلا اعلام شود نصف خودرو‌های آتش‌نشانی فاقد شیلنگ آب است.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۵
تحولات اورژانسی

با این تواصیف است که آدم خوشحال می‌شود وقتی از وزارت بهداشت، همچین خبر می‌رسد که در پی تحولات اخیر در نظام سلامت و همگام با اجرای طرح تحول سلامت، قرار است کیفیت خدمات اورژانس کشور نیز ارتقا پیدا کند و تجهیزات مراکز فوریت‌های پزشکی بروز شود.

طوری که هر بیماری هوس کند خودش را سریع برساند به اولین اورژانس نزدیک و امید داشته باشد که آب و روغن قاطی نمی‌کند. یا دم در به او نمی‌گویند که اول برو پول واریز کن، بعد بیا تا جلوی سکته قلبی‌ات را بگیریم و کپسول اکسیژن بهت وصل کنیم که در رقص و حالت آورد پیران پارسی را...!

بسته پیشنهادی: حوزه سلامت به سلامت همگان ارتباط دارد. از این‌رو به سلامتی شما، نگارنده نیز در این قضیه وارد گود می‌شود و اظهاراتی چند را مطرح می‌فرماید:

1ـ تحول اورژانسی: ایجاد تحول در کیفیت اورژانس‌ها از نان شب هم واجب‌تر است؛ اما لازم است که این تحولات هم سریع و اورژانسی اتفاق بیفتد. زمانی اتفاق نیفتد که بیماران بیشتری مرخص شده باشند.

2ـ آمبولانس مدل بالا: هرچه مدل خودروی آمبولانس بالاتر باشد، در بهبود سریع‌تر بیمار و بالارفتن روحیه وی موثرتر است. ای بسا هنگام انتقال داخل آمبولانس، همراهان بیمار مورد نظر، با او و آمبولانس مدل بالایش عکس یادگاری هم بگیرند. حتما طرف نباید رنگ بنز را زمانی ببیند که بنز اداره‌ متوفیات،برای بردنش بیاید.

3ـ مجازات اورژانسی: هر اورژانسی که بیماری را علی‌رغم وضعیت اورژانسی‌اش، فقط به دلیل نداشتن پول، پذیرش نکند،‌ آن‌قدر جریمه‌اش کنند که معنی بی‌پولی را با تمام وجود درک کند. چیزی که عوض دارد، گله ندارد.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها