دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد:

بررسی کمک به عراق در چارچوب مقررات بین المللی

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اخبار منتشر شده از سوی رسانه های غربی در خصوص احتمال همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق، اظهارداشت: این موضوعات کارکرد جنگ روانی داشته و کاملا غیرواقعی است. ما اعلام کرده ایم در صورت درخواست رسمی دولت عراق، موضوع کمک در چارچوب مقررات بین المللی را بررسی خواهیم کرد و این روند کاملا دوجانبه و به کشور ثالثی ارتباط پیدا نمی کند.
کد خبر: ۶۸۴۳۴۷
بررسی کمک به عراق در چارچوب مقررات بین المللی

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی با اشاره به آخرین تحولات عراق اظهارداشت: آمریکا در چارچوب اجرای سیاست ایجاد ارتش های باز، بستر شکل گیری و رشد گروه های مسلح تروریستی مشابه داعش را فراهم کرده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به همکاری های مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی متحدان آمریکا در اجرای این سیاست، گفت: ایجاد رعب، بی ثباتی و مقابله مسلحانه و خشن با خواست و اراده مردم که در قالب انتخابات آزاد برای تعیین سرنوشت کشورشان رقم می خورد از اهداف اصلی آمریکا در پیگیری سیاست ارتش های باز است.

وی با تاکید بر نقش گروه فرماندهان جنایتکار بعثی در هدایت عملیاتی گروهک داعش، افزود: استفاده از افراط گرایان خشن برای اعمال اراده آمریکا در برابر خواست و اراده مردم عراق و سوریه ضمن آن که چهره ای خشن و غیرانسانی از اسلام ارایه می کند خطر بازگشت تروریست ها به کشورهای مجری سیاست های آمریکا را کاهش می دهد.

شمخانی از مردم مسلمان عراق اعم از شیعه و سنی و کرد که با هشیاری و شناخت دقیق فتنه گری بیگانه با اتحاد و همدلی به درخواست مراجع و علمای دینی پاسخ مثبت داده و به دفاع از کشور خود پرداختند، قدردانی کرد.

وی اظهارداشت: تاریخ نشان می دهد که ملت بزرگ عراق برای حفظ استقلال کشور و اعمال خواست و اراده خود هیچگاه نیازمند دلسوزی دایه های آلوده اما مدعی مهربان تر از مادر نبوده و بی شک تهدیدات تروریسم اخیر را نیز چون گذشته پشت سر خواهد گذاشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با فریبکارانه خواندن برخی اظهارات اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی در خصوص کمک این کشور به دفع تهدیدات داعش در عراق، احتمال تهدید امنیت ملی این کشور از سوی گروه های آمریکا ساخته را مانند بعضی رخدادهای تاریخ اخیر یادآور شد و گفت: به طور قطع نباید از عوامل پشت صحنه ایجاد کننده تهدیدات و ناامنی در کشور عراق انتظار مساعدت و کمک داشت.( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
تعلل كنید تا داعشیان ملعون پایشان به ایران هم بازشده وزن وبچه های ایرانی راهم به عق دو جهاد نكاح درآورند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها