باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرد که 275 نظامی را برای حمایت از سفارت واشنگتن در بغداد و محافظت از شهروندان آن کشور در برابر تهدیدهای موجود اعزام خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۵۱۵۶
اوباما 275 نظامی به عراق اعزام می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرد که 275 نظامی را برای حمایت از سفارت واشنگتن در بغداد و محافظت از شهروندان آن کشور در برابر تهدیدهای موجود اعزام خواهد کرد و این نیروها در عراق باقی خواهند ماند تا اوضاع امنیتی بهبود یابد و دیگر نیازی به حضورشان نباشد.

به گزارش سی ان ان، کاخ سفید اوباما شب گذشته نیز نشستی با تیم امنیتی خود داشت. در بیانیه کاخ سفید آمده است که این نشست در جلسات دیگری هم ادامه خواهد داشت تا گزینه های ممکن در برخورد با گروه های مسلح در عراق بررسی و راهکار لازم اتخاذ شود.

همچنین منابع مطبوعاتی آمریکا می گویند که دولت اوباما پیشنهادی را به کنگره این کشور مبنی بر تامین بودجه برای انجام عملیات نظامی احتمالی داده است.

روز گذشته، کشتی جنگی آمریکا موسوم به «میسا فردی» با 550 تفنگدار دریایی به خلیج فارس وارد شد.

این کشتی جنگی با 550 تفنگدار روز دوشنبه در حالی برای حمایت از هرگونه فعالیت نظامی واشنگتن در عراق برای رفع تهدید تروریست ها وارد خلیج فارس شد که پیش از این باراک اوباما اعلام کرده بود حتی در صورت کمک نظامی به دولت عراق، نیرویی به آنجا اعزام نخواهد کرد.

ناو هواپیمابر جورج دبلیو بوش نیز روز شنبه با دستور چاک هگل وزیر دفاع آمریکا راهی آب های خلیج فارس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها