وزیر کشور با اشاره به تحولات عراق گفت: قصد اعزام نیروی نظامی به عراق نداریم بلکه به رزمندگان عراقی در برابر داعش مشورت و راهنمایی می دهیم اما اگر تروریستها به مرزهای ما نزدیک شوند آنها را نابود می کنیم.
کد خبر: ۶۸۳۷۹۶
نیروی نظامی به عراق اعزام نمی کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی، با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی در کشور، اظهار داشت: وضعیت جغرافیایی ایران اسلامی به گونه ای است که همانند گلستانی در میان آشوب و آتش منطقه ای قرار گرفته و بسیاری از دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند این آشوب را به داخل ایران بکشانند.

به گفته رحمانی فضلی با مدیریت و رهنمون های مقام معظم رهبری و هوشیاری و حمایت مردم و مسؤولان، امنیت مناسبی در کشور برقرار است اما همه باید هوشیار باشیم با اظهارنظرها و موضع گیری هایی خاص در مورد مسائل جزئی، این وحدت و انسجام را دچار خدشه نکنیم.

به گفته وی همچنین در بخش سیاست خارجی نیز به نسبت قبل فضا بازتر شده و اکنون رفت و آمدهای بین المللی در ایران به شدت افزایش یافته است.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این که ایران اسلامی به امید بسیاری از مردم منطقه و جهان بدل شده است، افزود: ایران اسلامی در نظام بین الملل مسؤولیت دارد و این مسؤولیت خود را نیز به درستی ایفا می کند.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور عراق و جنایت های گروه تروریستی داعش در این کشور، تصریح کرد: ما به دولت و ملت عراق در برابر این تروریست ها کمک می کنیم.

رحمانی فضلی افزود: این کمک به منزله اعزام نیروی نظامی نیست بلکه ما به رزمندگان عراقی در برابر داعش مشورت و راهنمایی می دهیم، در صحنه های بین المللی از حق آنها دفاع می کنیم و مرزهای کشور خود را نیز بر روی این تروریست ها می بندیم و اگر به محدوده مرزی ایران نزدیک شوند با شدت تمام آنها را نابود خواهیم کرد.

توسعه کشور در گرو قطع وابستگی به نفت

وی با بیان این که در زمینه توسعه و پیشرفت کشور ایران از دهه 40 تاکنون راه غلطی انتخاب شده است، افزود: از آن زمان تاکنون ساختار اقتصادی، برنامه ریزی و بودجه بندی ما به گونه ای تنظیم شده که همه کشور وابسته به دولت هستند و دولت نیز وابسته به درآمد نفت است.

وی اظهار داشت: این رویه سبب عقب ماندگی کشور شده به گونه ای که دیگر نمی توانیم آن را ادامه دهیم چرا که این روش کشور ما را به جایی نمی رساند.

به گفته رحمانی فضلی حتی اگر ما بتوانیم با ظرفیت کامل اقدام به فروش نفت بکنیم، با بودجه ای که حاصل می شود در چند سال آینده حتی نمی توانیم هزینه های جاری کشور را تامین کنیم چه برسد به تامین اعتبارات عمرانی و توسعه ای برای بخش های مختلف کشور.

به گفته وی تمام هم و غم مدیران و مسؤولان باید این باشد که چگونه بدون وابستگی به دولت و درآمدهای نفتی مدیریت کنند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور 2.5 میلیون نفر بیکار وجود دارد و سن بیکاری جوانان نیز به مرز 30 سال رسیده و حل این معضل بیکاری جوانان نیز تنها با اتکا به دولت و درآمدهای نفتی مقدور نیست.

به گفته وی زمینه ها و ظرفیت های حل این معضلات در کشور موجود است اما متاسفانه اتکا به بودجه نفت و دولت سبب تنبلی عمومی و از بین رفتن استعدادها شده است که برای قطع ادامه این راه اشتباه همه باید تلاش کنیم تا استان و مجموعه تحت مدیریت خود را بدون اتکا به بودجه دولت اداره کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها