49 نظامی اوکراینی کشته شدند

سقوط دو هواپیمای اوکراینی به دست جدایی طلبان

منابع خبری روسیه از کشته شدن 49 نفر نظامی ارتش اوکراین در سقوط یک فروند هواپیمای ترابری نظامی و شکار یک جنگنده سوخو 25 در مناطق تحت نفوذ جدایی طلبان شرق این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۳۸۴۰
سقوط دو هواپیمای اوکراینی به دست جدایی طلبان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه راشاتودی روسیه، به گفته منابعی در نیروهای کمیته های دفاع ملی وابسته به جدایی طلبان استان دونتسک واقع در شرق اوکراین، یک هواپیمای جنگنده سوخو 25 به دست این نیروها ساقط شد. این هواپیما در نزدیکی شهر گورلاوکا سقوط کرد و یکی از خلبان های آن پس از اینکه موفق شد از هواپیما بیرون بپرد، به دست عناصری از کمیته های دفاع ملی اسیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز به نقل از منابع آگاه در نیروهای دفاع ملی این خبر را تایید کرد و افزود: دو هواپیمای سوخو 25 متعلق به ارتش اوکراین امروز 14 ژوئن (24 خرداد) مقر وزارت کشور را در گورلاوکا با بمب های خوشه ای هدف قرار دادند که نیروهای دفاع ملی توانستند یکی از هواپیماها را ساقط کنند.

49 کشته در سقوط هواپیمای ترابری ارتش اوکراین

دادستانی کل اوکراین اعلام کرد 49 نظامی ارتش این کشور در سقوط هواپیمای ترابری نظامی ایل -76 در فرودگاه لوگانسک کشته شدند.

دادستانی اوکراین افزود: این هواپیما در حال فرود در باند فرودگاه بود در ساعت یک و 10 دقیقه بامداد امروز بود که با یک موشک و رگبار ضدهوایی هدف قرار گرفت و تمام سرنشینان آن شامل 9 نفر کادر پرواز و 40 نظامی ارتش اوکراین کشته شدند.

شرق اوکراین هفته هاست که برای جدایی از دولت مرکزی پس از یک سلسله اعتراضات در این کشور، با ارتش وارد جنگ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها