لاوروف در گفتگوی تلفنی با کری:

اوکراین باید اقدامات نظامی خود را متوقف کند

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت موقت اوکراین باید اقدامات نظامی خود را در جنوب شرقی این کشور متوقف کند.
کد خبر: ۶۷۸۶۴۷
اوکراین باید اقدامات نظامی خود را متوقف کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم توقف عملیات مجازات گرانه کیف در نواحی جنوب شرقی اوکراین و برقراری هر چه سریعتر گفتگوهای ملی، از جمله گفتگوهای مستقیم با نمایندگان نواحی جنوب شرقی با هدف دستیابی به یک راه حل صلح آمیز تاکید کرد.

دهها کشته در عملیات ارتش اوکراین در شرق این کشور

نخست وزیر جمهوری خود خوانده دونتسک اعلام کرد در عملیات نظامی نظامیان اوکراینی در منطقه دونتسک، دهها نفر کشته شده اند.

الکساندر بارودای در گفتگو با شبکه فرست روسیه گفت اوضاع جمهوری مردمی دونتسک به «فاجعه انسانی» نزدیک شده است و مردم این منطقه در شرایط دشوار محاصره مالی زندگی می کنند.

وی افزود: شبه نظامیان مردمی اوضاع این شهر را به طور کامل در اختیار دارند و با وجود تیراندازی تک تیراندازان ارتش اوکراینی، تلاش هایی برای جمع آوری اجساد قربانیان از مناطق درگیری نزدیک فرودگاه دونتسک درحال انجام است.

نخست وزیر اوکراین چهارشنبه پیش از آغاز گفتگوهایش با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد اروپا بار دیگر شاهد «دیوار برلین» نخواهد بود و کشورش می خواهد اروپایی شود.

«آرسنیا یاتسنیوک» گفت: مردم اوکراین به دنبال یک «نماینده اروپایی» برای این جمهوری شوروی سابق هستند که در بخش هایی از شرق آن اکنون با جنبش جدایی طلبی مسلحانه مواجه است.

مخالفان دولت غربگرای اوکراین کنترل ساختمان های دولتی را بدست گرفته اند و درگیری ها در این بخش، دهها کشته برجا گذاشته است.

«یتسنیوک» که کنار مرکل و دیگر همتاهایش از کشورهای گرجستان و مولداوی در برلین ایستاده بود، افزود:«دیوار برلین فرو ریخته است و دیگر هرگز دیوار جدید برلینی در اروپا درست نخواهد شد.»

نخست وزیر اوکراین با اشاره به انتخاب «پترو پوروشنکو» میلیاردری که انتخابات یکشنبه را با کسب 54 درصد آرا به سود خود پایان برد، گفت: «هدف ما آن است که اوکراین با رییس جمهور جدید، اروپایی شود».

وی افزود مردم اوکراین در انتظار تغییری از سوی آمریکا هستند و از همه کشورها از جمله اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست انتخابات اوکراین و رییس جمهور به لحاظ قانونی منتخب آن را به رسمیت بشناسند.(واحد مرکزی خبر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها