سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری که با اشاره به سفر اخیر هیاتی از کشیشان آمریکایی به ایران پرسید آیا این‌که گفته می‌شود مشاور معنوی اوباما در بازگشت از این سفر پیامی را از سوی روحانی برای اوباما برده درست است، گفت: هر پیغامی که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شود، اطلاع‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۱۱۶

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت تاکید کرد: با توجه به عرصه گفت‌وگو و مذاکره با 1+5 که آمریکا نیز جزئی از آن است، نیازی به این گونه پیام‌ها نیست و اگر مذاکراتی صورت گیرد همانند مذاکره تلفنی که در گذشته صورت گرفت، اطلاع رسانی می‌شود و ما هیچ چیز را از مردم مخفی نخواهیم کرد.نوبخت برخی شایعات مبنی بر این‌ راکه عبدالرضا رحمانی فضلی، از وزارت کشور به وزارت ارشاد خواهد رفت نیز تکذیب کرد.

روایت کدخدایی از توصیه رهبری به شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی پیشین شورای نگهبان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به برخی از بزرگان شورای نگهبان گفت: ایشان توصیه فرمودند اگر دلایل رد صلاحیت یا عدم تائید شخصی، اظهاراتی بوده که نسبت به من داشته است، شما این نظر را نادیده بگیرید.

کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: این توصیه را در چند مورد (حالا من نمی‌خواهم اشخاص را نام ببرم) فرمودند یا حتی فراتر از این فرمودند کسانی که از من انتقاد می‌کنند شما اینها را در بحث صلاحیت‌ها لحاظ نکنید.

انتقاد هاشمی از تولید بنزین در پتروشیمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «تولید بنزین از پتروشیمی» را شاهکار سیاسی مدیران سابق خواند و گفت: به قیمت به خطر انداختن سلامت مردم، ادعای خودکفایی در بنزین می‌کردند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار کمیته محیط‌زیست، مجمع و معاونان، مسئولان و مدیران این سازمان، تدوین سیاست‌های کلی مربوط به محیط‌زیست را دغدغه مسئولان عالیرتبه نظام دانست و گفت: متأسفانه دولت سابق به سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین توجهی نمی‌کرد و اجرای 23 درصدی برنامه چهارم توسعه کشور نشان می‌دهد که اگر هیچ دولتی هم نبود، کشور در حرکت طبیعی به این مقدار می‌رسید.

لرستان، مقصد بعدی سفر استانی

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: هفته آینده، رئیس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود به استان لرستان می‌رود. به گزارش فارس، شریعتمداری، زمان این سفر را دوشنبه یا سه‌شنبه اعلام کرد.اعضای دولت پیش از این به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام سفر کرده‌اند.

نگرانی آیت‌الله جنتی

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که عملکرد مردم در قبال فتنه‌ها مناسب بوده است، گفت: نگرانی ام برای برو بچه‌هایی است که دروغ نمی‌گفتند و امام (ره) را قبول داشتند اما در دام اینها افتاده‌اند و علت اصلی همان بی‌بصیرتی بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در نشست زنان اصولگرا و پاسداشت فرهنگ مهدوی که در مجتمع 13 آبان برگزار شد، به سکوت برخی مسئولان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با سکوتشان این کار و این حرکات را امضا کردند و این افراد مجرم هستند.

کمیته 5 نفره مجلس برای بررسی پرونده کرسنت

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته پنج نفره برای بررسی پرونده کرسنت در جهت انجام وظایف نظارتی مجلس خبر داد.

احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این کمیته شامل بنده و آقایان علیرضا زاکانی و احمد نجابت نمایندگان مردم تهران، ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس و حسین ذوالانوار نماینده شیراز است. وی با اشاره به این‌که رئیس مجلس از ارجاع این پرونده به شورای عالی امنیت ملی خبر داده و اعلام کرده بود که مجلس به این موضوع ورود نمی‌کند، گفت: تاکید رئیس مجلس بر این نکته بود که مسائل ریز پرونده در محافل عمومی بازگو نشود.

آقاتهرانی به دنبال فعال کردن فراکسیون حامیان رسانه

مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به دنبال فعال‌سازی فراکسیون حامیان رسانه در مجلس شورای اسلامی هستیم.

آقاتهرانی در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که احساس می‌کنیم در شرایط فعلی رسانه‌ها آن طور که باید براحتی نمی‌توانند نقد کنند، افزود: به همین دلیل دوستان ما در مجلس نسبت به این مساله حساسیت جدی نشان دادند و از آنجا که این موضوع مرتبط با کمیسیون فرهنگی است و باید در این جهت فعالیت کنیم، به فعال‌سازی فراکسیون حامیان رسانه در مجلس اقدام کردیم.

مقدمه‌چینی برای دیدار ظریف و فیصل

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که درباره برخی تحولات منطقه اختلاف نظرهایی میان تهران و ریاض وجود دارد، اظهار کرد: ما همواره تأکید کرده‌ایم که برای مذاکره جدی به‌منظور نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها آماده‌ایم و برهمین اساس به دنبال مقدمه‌چینی برای فراهم کردن مقدمات دیدار ظریف و سعودالفیصل هستیم.

به گزارش فارس، امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط اعلام کرد در حاشیه مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، با امیر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان، مکالمه کوتاهی داشته و با او به توافق رسیده که رایزنی‌های تهران و ریاض به منظور مقدمه‌چینی برای سفر وزیر خارجه ایران به عربستان در سطح معاون وزیر خارجه آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها