بیش از 1200 فروند قایق، کشتی، شناور و نفتکش در آب‌های خلیج‌فارس غرق شده‌اند

ضرورت خارج‌کردن شناورهای غرق شده از خلیج فارس

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: براساس انعقاد توافق‌نامه‌ای، شناور خانیان که در زمان جنگ تحمیلی در آبراه بین‌المللی اروند غرق شده بود، بیرون کشیده می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۴

به گزارش ایرنا، عادل دریس افزود: توافق‌نامه همکاری سه‌جانبه میان خریدار این شناور مغروقه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان مالک قبلی و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عنوان دستگاه ناظر بر پروژه امضا شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن این شناور مغروقه به عنوان بزرگ‌ترین مغروقه در آبراه اروند در محدوده خطرساز (وسط کانال) مقابل اسکله‌های عملیاتی بندر خرمشهر اظهار کرد: این توافق‌نامه همکاری سه‌جانبه به منظور تسریع در روند اجرای پروژه منعقد شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: شناور مغروقه خانیان به‌دلیل اصابت چند موشک در زمان جنگ تحمیلی به صورت عرضی در کانال غرق شده و به همین دلیل خارج‌سازی آن از لحاظ تأمین ایمنی دریانوردی جهت تردد شناورها به بنادر ایران و عراق بسیارحائز اهمیت است. وی گفت: با خارج‌سازی این شناور مغروقه، علاوه بر ایمن شدن مسیر تردد شناورها، دو پست اسکله غیرعملیاتی بندر خرمشهر نیز قابل بهره‌برداری می‌شود.

دریس افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت در احیای دوباره آبراه اروند، انجام عملیات خارج‌سازی همه شناورها و اشیای مغروقه باقیمانده در این آبراه با پیگیری‌های اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در دست اقدام است.وی با تاکید بر پایبندی مجری و مدیر پروژه بر رعایت موارد ایمنی اظهار کرد: در نظر گرفتن تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در حین خارج‌سازی و انتقال لاشه شناور مغروقه به خشکی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها