جام جم نوا:‌ گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو در دومین روز از برگزاری اولین جشنواره «رنگ موسیقی» میزبان علاقه‌مندان و تماشاگران در تالار وحدت بود.
کد خبر: ۶۸۲۷۳۳
هیجان موسیقایی در آستانه جام‌جهانی

در این کنسرت موسیقایی که یکشنبه شب 18 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد، گروه کر آوازی تهران به رهبری ارکستر میلاد عمرانلو برای مخاطبان خود سنگ تمام گذاشتند و در دو بخش جداگانه بیش از 16 قطعه از ملودی های ایرانی و فیلم های ماندگار سینمای دنیا را بدون موسیقی برای مخاطبان خود اجرا کردند.

قطعه‌های «خوشه چین» اثر روح الله خالقی، «دلشدگان» اثر حسین علیزاده برگرفته از فیلم سینمایی دلشدگان ساخته علی حاتمی، «خاک مهرآیین» ساخته علی اکبر قربانی با صدای وحید تاج و قطعه های محلی، «دختر کولی»، «ساری گلین» ، «عزیزجون» و یک قطعه شاد محلی از منطقه آذربایجان آثاری بودند که در بخش اول این کنسرت که بیشتر به اجرای قطعات ایرانی اختصاص داشت، اجرا شد. این در حالی است که قطعه های دلشدگان و خاک مهرآیین به تکخوانی وحید تاج بیشتر از سایر قطعه ها مورد توجه قرار گرفت.

بعد از چند دقیقه استراحتی که گروه داشت بخش دوم کنسرت میزبان علاقه مندان موسیقی با اجرایی از منتخب ملودی های ماندگار تاریخ سینمای جهان بود که این بخش به دلیل شیوه متفاوتی که گروه در اجرای قطعات داشت با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد.

اجرای بخش هایی از موسیقی فیلم های «پدرخوانده» به آهنگسازی نینو روتا، «پاپیون» به آهنگسازی جری گلد اسمیت، « سینما پارادیزو» و «خوب، بد، زشت» به آهنگسازی انیو موریکونه، «زورو» به آهنگسازی جیمز هورنر از جمله آثاری بودند که در بخش دوم کنسرت گروه کر آوازی تهران (وکاپلا) برای مخاطبان ارائه شد که قطعه های زورو و خوب بد زشت به دلیل اضافه شدن حرکات نمایشی و طراحی لباس متفاوت تعدادی از اعضای گروه که به شکل زورو و چند کابوی روی صحنه برنامه اجرا کردند با استقبال بیشتری از سوی تماشاگران مواجه شد.
براساس گزارش مهر، اجرای قطعه «گنجشکک اشی مشی » که مخاطبان پیش از این آن را با صدای فرهاد مهراد شنیده بودند از بخش‌های دیگر کنسرت بود که این قطعه را تبدیل به یکی از قطعه های پرطرفدار کنسرت شب گذشته کرد به طوریکه تماشاگران تا یک دقیقه به تشویق گروه پرداختند.
بعد از اجرای دوباره « خاک مهر آیین» که در بخش اول با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده بود گروه ضمن اجرای یک قطعه با کلام به زبان انگلیسی آهنگ موسیقی متن کارتون «فوتبالیست ها» را برای مخاطبان اجرا کرد که این قطعه به دلیل تنظیم متفاوت و حال و هوایی که این روزها در آستانه جام جهانی حکمفرماست با استقبال مخاطبان مواجه شد به طوریکه حمید رضا صدر منتقد سینما و کارشناس فوتبال به شدت از خوانش این قطعه فوتبالی هیجان زده شده بود.
عمرانلو در پایان این کنسرت ضمن تقدیر از حامیان مالی و معنوی اولین جشنواره «رنگ موسیقی» از برگزاری یک کنسرت متفاوت پایان این هفته در تالار رودکی خبر داد و گفت: در این کنسرت موسیقایی که به شکلی کاملا متفاوت برگزار می شود گروه ما قطعاتی از موسیقی معاصر کشورهای دیگر دنیا از جمله سوئد، اندونزی، فیلیپین، لیتوانی را برای مخاطبان اجرا می کند که از همین جا پیشنهاد می کنم که حتما در این کنسرت متفاوت حضور داشته باشید.
نازنین روستا، روشنک کی منش، شیوا سروش، سمیه خواسته، پریا رباط سرپوشی، سولماز جوانبخت خوانندگان سوپرانو، گلناز نویدان، مهدیه صفدری، سمیرا محسنی و یلدا نوری خوانندگان آلتو، غلامحسین خزری، محمدرضا اروج زاده، علی مسیبی آلاشتی، سید مهدی ابطحی خوانندگان تنور، هادی آژیر، نوید یزدانیان، حامد فقیهی، مهرداد ناصحی خوانندگان باس، علیرضا شریعتی دستیار رهبر ارکستر و پدارم طهماسبیان مدیربرنامه ریزی و هماهنگی اعضای گروه اجرایی کنسرت شب گذشته را تشکیل می دادند.
بهروز بقایی، هوشنگ گلمکانی، هانیبال یوسف، حمیدرضا صدر، محمدرضا هدایتی، هوتن شکیبا، سروش صحت، پدرام فریوسفی از مهمانان ویژه کنسرت دیشب گروه کر آوازی تهران بودند.
گروه آوازی تهران فعالیت خود را به سرپرستی میلاد عمرانلو در سال 84 شروع کرد. این گروه در اواخر سال 85 سبک جدید خود را با الهام از گروههای اروپایی آغاز کرد و فصلی جدید را در موسیقی آکاپلا کشورمان رقم زد. در این شیوه هر خواننده ایفای نقش سازی در ارکستر را بر عهده می گیرد که نتیجه آن اجرای کامل قطعات ارکسترال همراه با ایجاد افکت های صوتی خاص توسط گروه است.
(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها