بی‌صدا رفت و بی‌صورت بازگشت

جانبازی که روزی چندبار شهید می‌شود

همایش «مادران چشم به راه» در فرهنگسراهای تهران برگزار شد

سنگ تمام برای مادران شهدای گمنام

مسئولان کشور روز گذشته به فرهنگسراهای تهران رفتند تا چه بگویند؟ تا از رشادت و عظمت مردانی بگویند که گرچه بر خاک و خون غلتیدند، اما جانفشانی آنها باعث ایستادگی کشور شد. مسئولان این حرف‌ها را برای مادران آن شهدا زدند؛ شهدایی که حتی استخوان و پلاکی هم سهم مادرانشان نبود.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۷
سنگ تمام برای مادران شهدای گمنام
به گزارش جام‌جم، روز دوشنبه، همزمان با روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، فرهنگسراهای تهران میزبان مادران شهدای گمنام بود. در این برنامه که با عنوان «مادران چشم به راه» برگزار شد، پیام رهبر معظم انقلاب قرائت شد و هریک از فرهنگسراها میزبان چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در فرهنگسرای ارسباران، ضمن قرائت پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: این کلام قرآن است که شهدا نمرده‌اند بلکه در نزد خداوند روزی می‌یابند. بنابراین شهید یعنی شاهد و کسی که در همه‌ شرایط می‌بیند. پس شما مادران چیزی را از دست نداده‌اید. شما مادران شهدا سرمایه‌گذاری پاک و سالمی برای روز مبادایتان انجام داده‌اید و این روز مبادا همان روز تغابن در قیامت است.

وی اظهار کرد: این برنامه ابتکار جالبی است، زیرا شاهد تکریم مادران شهدا هستیم. مادران شهدایی که مفقودالاثر هستند. به همین دلیل امیدوارم این مراسم سال‌های آینده در سراسر کشور برگزار شود. تعبیر مادران شهدای گمنام، تعبیر گمنامی نیست، زیرا آنها هم بلندآوازه‌اند و هم در آسمان آنها را می‌شناسند. پس هرچه این عزیزان تکریم شوند باز هم اندکی از آنچه این مادران تحمل کردند، جبران نمی‌شود.

در جنوب تهران، احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجلیل از مادران شهدای گمنام که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، اظهار کرد: مردم سرزمین ما همیشه شخصیت‌هایی داشته‌اند که به دفاع از میهن همت گماشته‌اند. به برکت اسلام در این سرزمین مردم چهره‌های پهلوانی و قهرمانی را در چهره امام علی(ع) دیدند و آیین پهلوانی پیرامون شخصیت بزرگوار این امام همام و فرزندان او شکل گرفت، حضرت علی اکبر(ع) نیز از این خاندان بود.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران نیز در فرهنگسرای ارسباران گفت: از بین بستگان شهدا، نقش هیچ کس مانند مادران شهدا نیست. به همین دلیل زیارت مادران شهدا، زیارت کوه صبر است.

او ادامه داد: ما می‌خواستیم به مناسبت روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) از جوانان تجلیل به عمل آوریم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین گروه از جوانان که می‌توانیم از آنها تجلیل کنیم، شهدای جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای گمنام هستند.

مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم که به فرهنگسرای اشراق رفته بود، گفت: شهر تهران میزبان حدود 900 مادر شهید گمنام است که هنوز چشم‌به‌راه فرزندانشان هستند؛ مادرانی که در تمام سال‌های پس از دفاع مقدس حتی نتوانستند بر مزار شهدای خود گریه کنند؛ چراکه همیشه بازگشت فرزندشان را انتظار می‌کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی امام علی(ع) با تاکید بر نقش رزمندگان و شهدای ایران در اقتدار و امنیت منطقه و جهان اسلام گفت: اگر همت بلند، مبارزات و رشادت سرباز برومند اسلام، فرمانده همیشه جاویدالاثر احمد متوسلیان و دیگر شهدا و رزمندگان و جاویدالاثرها نبود بدون شک امروز شاهد پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی، اقتدار و امنیت لبنان، پیروزی مردم سوریه بر استکبار، شکل‌گیری استقلال و حکومت مردمی در عراق و کوتاه شدن دست رژیم صهیونیستی و آمریکا از دخالت در امور کشورهای اسلامی نبودیم.

مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در باغ‏موزه هنری گفت: پیام چشم به راهی شما برای فرزندانتان برای ما این درس را دارد که آقای مسئول قرص‌باش و ما همه چیز را تحمل کردیم، تو پای کار، پای ارزش‏ها محکم باش.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهان‌گیر شدن خون شهدا گفت: پیروزی‏ها در منطقه حاصل خون شهدای شماست. از سال‏ها پیش، در کشورهایی مثل سوریه، عراق و لبنان مقاومت حرف اول را می‏زند، این به خاطر شهدای شماست.

مهدی چمران، حبیب کاشانی، حجت‌الاسلام سالک، رضا برجی، حبیب‌الله بهمنی، امیر سرتیپ نامی، مجتبی شاکری، سیده‌زهرا حسینی، سردار ذوالقدر، حجت‌الاسلام طائب، آیت‌الله وحیدی گلپایگانی، سردار فضلی، لاله افتخاری، سعید بیابانکی و مهرداد بذرپاش از دیگر چهره‌هایی بودند که در فرهنگسراهای مختلف تهران حاضر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها