سفر دو روزه شیخ صباح‌ الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به به ایران، بازتاب‌ گسترئه ای در رسانه‌های بین المللی و منطقه داشته است و رسانه ها این سفر را نشانه ای از ذوب شدن یخ ها در مناسبات ایران با همسایگان عرب یاد کردند.
کد خبر: ۶۸۰۱۷۱
بازتاب جهانی سفر امیر کویت به تهران

تلویزیون آمریکا با اشاره به سفر امیر کویت به تهران گفت:محافل سیاسی ایران و کویت این سفر را نشانه ای از از ذوب شدن یخ ها در مناسبات ایران با همسایگان عرب جنوب خلیج فارس حکایت دارد هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق نیز گفته است امیدهای بسیاری به این سفر می رود در سفر امیر کویت وزیران نفت و دارائی و بازرگانی و صنعت کویت امیر را همراهی می کنند.

روزنامه الوطن کویت نیز این سفر را بازشدن صفحه جدیدی در روابط دو طرف خواند .

روزنامه «الشرق» قطر نیز، سفر امیر کویت به تهران را نقطه عطف مهمی در منطقه خواند و نوشت: موضوع‌هایی همچون برقراری امنیت و ثبات منطقه و همکاری‌های تجاری و فرهنگی در این سفر مورد توجه قرار می‌گیرند.

الشرق الوسط نیز نوشت :به گفته کارشناسان یکی ازمهمترین اهداف سفر امیر کویت به ایران بهبود بخشیدن رابطه میان ایران و همسایگان عربش بخصوص عربستن سعودی است.

این بازدید درست در همان روزی انجام شد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دلیل شرکت در مذاکرات در باره موضوع هسته ای ایران نتوانسته بود دیدار ریاض برای نشست سازمان همکاری اسلامی را بپذیرد.

مستند احمدی‌نژاد هم رسید

مستند زندگی احمدی‌نژاد با عنوان « در رویای بهار » تا دو هفته دیگر در یکی از دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود و سازندگان آن قصد دارند از احمدی‌نژاد هم برای حضور در این مراسم دعوت کنند. مستند زندگی احمدی‌نژاد را شاخه حزب فرزندان ایران ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب به نقل از روزنامه آرمان، جمشید ایرانی، دبیرکل این حزب درباره ساخت این مستند می‌گوید: «ما این فیلم را حدود شش ماه پیش و در شاخه جوانان حزب فرزندان ایران ساختیم و البته بضاعت ما هم برای ساخت این مستند بسیار کم بود. یعنی هم از منظر مالی منابع مناسبی نداشتیم و هم اینکه مثل سازندگان من روحانی هستم به آرشیوهای قوی از فیلم‌ها و اطلاعات خاص دسترسی نداشتیم. بنابراین ما فیلم را بر اساس داشته‌ها و استناداتی ساخته‌ایم که هر کسی به راحتی می‌تواند در فضای مجازی آن را پیدا کند. بر این اساس این کار بیشتر یک کار تطبیقی است.

مبلغ عربستانی:"یزید"باید تا قیامت لعن شود

یک مبلغ و خطیب عربستانی "یزید بن معاویه" را تا روز قیامت سزاوار لعن و نفرین دانست.

به گزارش شبکه العالم، اظهارات "سعد الدریهم" در صفحه توییتر خود در خصوص "یزید بن معاویه" واکنش های گسترده ای را در محافل عربستانی به دنبال داشت.

روزنامه اینترنتی "المرصد" در عربستان نوشت: "سعد الدریهم خلیفه اموی یزید بن معاویه را سزاوار نفرین توصیف کرد."

بر اساس این گزارش، الدریهم گفته است که یزید بن معاویه با عمل زشت خود علیه مردم "مدینه"، سزاوار لعن و نفرین است، و این کار او باعث می شود تا روز قیامت نفرین شود.

موضع مطرح شده از سوی الدریهم با اعتراضهایی از سوی محافل عربستانی همراه شده است، چرا که اکثر آن ها خواستار احترام گذاشتن به خلفای اموی و خودداری از پرداختن به اشتباهات آن ها هستند.

آمریکا در سوریه‌ پرچم‌ سفید را بالا‌ گرفت

اعتراف جفری فلتمن معاون دبیر کل سازمان ملل به شکست آمریکا در سوریه و لبنان و اردن به این معنی است که آمریکا پرچم سفید تسلیم را بالا گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط،، در واقع این اظهارات شدیدترین فریاد انتقاد است که از درون آمریکا به گوش می‌رسد، زیرا فلتمن به عنوان معاون دبیر کل سازمان ملل، ماموریتی اطلاعاتی برعهده داشته و به مثابه ستون پنجم آمریکا در شورای امنیت به شمار می‌آمد.

وی پیش از آن در مدتی نه چندان کوتاه، ماموریتی مشابه در لبنان و خاورمیانه را نیز بر عهده داشت.

اما اهمیت اظهارات او در این است که در زمانی مهم و حساس ایراد شده است، زیرا سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوده و تروریست‌ها نیز تا کنون در مناطق راهبردی و مهم این کشور بارها طعم تلخ شکست را تجربه کرده‌اند، اما نکته مهمی که نباید آن را فراموش کرد این است که فلتمن یکی از آگاه ترین صهیونیست‌های کاخ سفید به پشت پرده تمام توطئه‌ها علیه سوریه است از همین رو اظهارات او از سوی بسیاری از رسانه‌های جهانی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها