سخنگوی امنیت ملی افغانستان:

ملاعمر سرکرده طالبان افغانستان درگذشت

ملا عمر، رهبر طالبان از مبادله 5 عضو این جنبش با «بو برگدال» سرباز آمریکایی با عبارت «پیروزی بزرگ» یاد کرد.
کد خبر: ۶۷۹۸۸۶
ملاعمر: مبادله اعضای طالبان با سرباز آمریکایی «پیروزی بزرگ» بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی چاپ لندن، ملا عمر در بیانیه ای کم سابقه، اعلام کرد: تبریک های قلبی خود را به ملت مسلمان افغانستان تقدیم می کنم و به همه مجاهدان و بستگان زندانیان آزاد شده به خاطر این پیروزی بزرگ و آزادی فرماندهان طالبان از زندان گوانتانامو تبریک می گویم.

وی افزود: از دولت قطر و به ویژه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر آن تشکر می کنم که با میانجیگری و میزبانی، تلاش های مخلصانه ای برای آزادی این فرماندهان کرد.

روز شنبه، گروه شبه‌نظامیان طالبان افغانستان یک نظامی آمریکایی را که پنج سال پیش ربوده بود، آزاد کرد. آزادی بو برگدال، گروهبان آمریکایی درقبال آزادی پنج عضو طالبان افغانستان از زندان گوانتانامو صورت گرفت. برگدال در سال 2009 به دست شبه‌نظامیان طالبان ربوده شده بود.

محمد عمر معروف به ملا عمر رهبر طالبان افغانستان است. حمله ائتلاف بین‌المللی به رهبری ناتو در سال ۲۰۰۱ به افغانستان برای نابودی القاعده به دلیل حمله ۱۱ سپتامبر موجب سقوط حکومت تحت رهبری وی شد و ملا عمر پس از آن در اختفا به رهبری طالبان ادامه می‌دهد. دولت آمریکا ۱۰ میلیون دلار پاداش برای دستگیری او گذاشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها