گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه هر روز دست به جنایت تازه‌ای در این کشور می‌زنند. روستای کردنشین راس‌العین تازه‌ترین مکانی است که شاهد این جنایت‌ها بود. به گزارش ایرنا، حمله گروهک تروریستی داعش به این روستا 15 کشته بر جا گذاشته است.
کد خبر: ۶۷۹۰۳۵
جنایت تازه تروریست‌ها در سوریه

سازمان ناظر بر حقوق بشر سوریه و یک عکاس خبری مستقل تائید کردند که این حمله شامگاه پنجشنبه نزدیک روستای کردنشین راس‌العین صورت گرفت. روستای راس‌العین در 600 کیلومتری دمشق و استان نفت خیز حسکه واقع شده و اقلیت کرد سوریه در این منطقه ساکن است. بنا به گفته منابع خبری، این 15 نفر شامل هفت کودک، یک نوجوان، سه زن و چهار مرد در این روستا به ضرب گلوله اعدام شدند.

گروه‌های مختلف مسلح بویژه داعش و جبهه تروریستی النصره در سوریه از چند ماه اخیر بشدت با یکدیگر درگیر هستند که این درگیری برای کسب غنایم و به‌دست آوردن مناطق نفوذ در سوریه است. در جریان این درگیری‌ها صدها فرد مسلح به همراه شماری غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند. طی چند ماه اخیر داعش به درجه‌ای از افراطی‌گری و خشونت رسیده که گروه تروریستی القاعده، با محکوم کردن اقدامات این گروه، از آن خواست خاک سوریه را ترک کرده و به عراق بازگردد. القاعده همچنین وابستگی داعش را با خود رد کرده است.

موضوع دیگری که در مورد این گروه‌های تروریستی مطرح است، حضور افراد و شهروندان کشورهای غربی و اروپایی است. تازه‌ترین آن گزارشی است که شبکه خبری سی‌ان‌ان پخش کرده است. این شبکه خبری، گزارشی را در مورد یکی از عوامل انتحاری منتشر کرد که با خودروی بمبگذاری شده دست به اقدام تروریستی در سوریه زده است. این گزارش بر اساس تصویری ویدئویی از این عامل انتحاری تهیه شده بود. به نوشته پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان، این فرد انتحاری در فیلم با عنوان ابوهریره الامریکی خود را معرفی می‌کند.

در ادامه این تصویر ویدئویی دیده می‌شود که ابوهریره سوار بر خودروی بمبگذاری شده می‌شود و لحظاتی بعد این خودرو با صدایی مهیب منفجر می‌شود. بررسی‌های سی‌ان‌ان نشان می‌دهد این فرد آمریکایی در فلوریدا رشد کرده و حتی تحصیلات خود را نیز در ایالات متحده پشت سر گذاشته است. در خبر دیگری عنوان شد هم‌اکنون مذاکراتی توسط برخی کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل در جریان است که مجریان آن قصد دارند عضویت سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل را لغو و ورود نمایندگان سوری به نشست‌های این مجمع را ممنوع کنند. بنابراین گزارش، گروهی تحت عنوان کشورهای هم‌ نظر در قبال سوریه در حال رایزنی برای تحقق این امر است و به گفته منابعی از داخل این گروه تمامی گزینه‌های ممکن برای رسیدن به این هدف را در دستور کار قرار داده‌اند. همچنین گفته می‌شود اعضای شورای امنیت قطعنامه جدیدی را علیه سوریه تدوین کرده‌اند که به موجب آن کمک‌های انسان‌دوستانه بدون مجوز سوریه می‌تواند از مرزهای اردن، عراق و ترکیه به سوریه ارسال گردد. هنوز درباره این قطعنامه رای‌گیری نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها