عرضه نفت خام که به دلیل انجام تعمیرات دوره‌ای در پالایش نفت تبریز و عدم امکان عرضه و تحویل این محصول، از ۲۹ اردیبهشت ماه متوقف شده بود از امروز دوباره در بورس انرژی انجام می شود.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۸
عرضه نفت خام در بورس انرژی از سرگرفته شد

پس از توقف عرضه نفت خام در بورس انرژی از روز 29 اردیبهشت امسال آن هم به دلیل انجام تعمیرات دوره‌ای در محل پالایش نفت تبریز و عدم امکان عرضه و تحویل این محصول، عرضه این محصول از امروز در بورس انرژی از سر گرفته شد.

بر اساس این گزارش؛ در ساعت 12 و 30 دقیقه روز 17 فروردین امسال نخستین محموله بشکه های نفت خام با حضور معاون وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، رییس سازمان بورس و مدیرعامل بورس انرژی عرضه و فروخته شد.

در این روز سه متقاضی برای خرید نفت خام با یکدیگر به رقابت پرداختند که یکی از آنان 146 بشکه نفت خام سبک ایران را چهار ریال بیشتر از قیمت پایه به نرخ 3 میلیون و 63 هزار و 31 ریال خریداری کرد و دو خریدار دیگر بقیه بشکه ها را به قیمت پایه خریدند. این در حالی است که حداقل بشکه های خرید 146 بشکه و حداکثر کل عرضه به میزان دو هزار و 920 بشکه تعییین شده بود.

همچنین در این روز بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس انرژی نوسان 20 درصدی در قیمت لحاظ شده بود که بر این اساس حداقل قیمت دو میلیون و 450 هزار و 422 ریال و حداکثر قیمت در این رقابت سه میلیون و 675 هزار و 632 ریال بود.

افزون بر این؛ از 17 فروردین امسال که عرضه نفت خام در بورس انرژی آغاز شد تاکنون 12 هزار و 500 بشکه نفت خام سبک به ارزش 38.5 میلیارد ریال در این بورس معامله شده است.

همچنین در این مدت شرکت ملی نفت 24 بار نسبت به عرضه نفت خام در بورس انرژی اقدام کرده که از این تعداد هم در برخی عرضه‌ها موفق به انجام معامله نبوده است؛ بعلاوه اینکه این شرکتها تنها در 4 روز هفته در بورس انرژی نفت خام عرضه می کند و شنبه‌ها‌ نیز عرضه ای توسط شرکت ملی نفت صورت نمی‌گیرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها