رسانه‌های خبری روسیه از درگیری‌های شدید در شهر دونتسک و مناطق حومه آن میان نیروهای دولتی اوکراین و شبه‌نظامیان خبر می‌دهند. این در حالی است که آمریکا می‌گوید به دلیل دخالت‌های روسیه در بحران اوکراین همچنان به گزینه تحریم‌های بیشتر فکر می‌کند.
کد خبر: ۶۷۹۳۷۲
درگیری‌ها در دونتسک از سرگرفته شد

به گزارش ایرنا، در گزارش این رسانه‌ها از جمله رادیو اکو مسکو و کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه گفته شد: بامداد شنبه زد و خوردها میان گارد ملی اوکراین و شبه‌نظامیان در مناطق حومه دونتسک و چند ناحیه داخل این شهر از سرگرفته شد.

به گفته این منابع هم‌اکنون صدای تیراندازی و انفجارهای پیاپی در اطراف فرودگاه دونتسک، منطقه پیرامون مرکز تمرین تیم فوتبال شاختار دونتسک به گوش می‌رسد.

بالگردهای نظامی اوکراینی نیز در حال گشت هوایی بر فراز دونتسک هستند. گزارش‌های رسیده از اسلاویانسک شهر دیگر استان دونتسک هم حاکی از حملات توپخانه‌ای گارد ملی اوکراین به این شهر جنگزده است.

یک مقام ستاد شبه‌نظامیان اسلاویانسک دیروز به ریانووستی گفت: نیروهای گارد ملی اوکراین از شب گذشته حملات توپخانه‌ای به اسلاویانسک را آغاز کردند.

وی افزود: این حملات ادامه دارد و تاکنون چند نفر از ساکنان شهر و مناطق اطراف اسلاویانسک کشته یا مجروح شده‌اند. این درگیری‌ها در حالی جریان دارد که مذاکرات گازی روسیه با اوکراین نیز بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت و ادامه گفت‌وگوها منوط به پرداخت بخشی از بدهی اوکراین شد.

به گزارش فارس و به نقل از پرس‌تی‌وی، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بحبوحه تنش میان اوکراین و روسیه درباره بهای گاز، بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت. بحران موجود در روابط اوکراین و روسیه پس از الحاق شبه‌ جزیره کریمه به خاک روسیه، شدت بیشتری گرفت و استنکاف دولت اوکراین از پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه، باعث تهدید مسکو به قطع جریان گاز به اوکراین شد.

در همین خصوص، یکی از معاونان رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: تهدید اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه روسیه به‌خاطر موضعش در قبال اوکراین همچنان جزو گزینه‌های روی میز است.

بن رودز، معاون مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده آمریکا همچنان از متحدانش می‌خواهد علیه مسکو تحریم‌های بیشتری اعمال کنند یا خیر، گفت: اگر بحران اوکراین تشدید شود، پیامدهای آن گریبان اقتصاد روسیه را می‌گیرد.

این در حالی است که یکی دیگر از مقامات آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا گفت قرار است ظرف چند روز آینده با رئیس‌جمهور جدید اوکراین در لهستان دیدار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها