پس از آن‌که شایعاتی درباره احتمال کناره‌گیری شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی به دلیل کسالت وی مطرح شد، نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری خود این‌گونه شایعات را تکذیب کرد و گفت: این موضوع شایعه است و ما آرزوی سلامت برای همه کارگزاران داریم.
کد خبر: ۶۷۸۵۱۷

به گزارش مهر، وی گفت: ممکن است مسئولی در یک مقطع دچار کسالتی شود، اما این به معنای برکناری وی نیست و ما نیز آرزوی سلامت برای ایشان داریم.او برگزاری جشن پیروزی حسن روحانی در سالروز انتخابات سال قبل را حق طبیعی ستادهای حامی رئیس‌جمهور دانست و آن را براساس نشاط جامعه ارزیابی کرد.

ادعای رویترز درباره آماده‌سازی تاسیسات تبدیل گاز اورانیوم به اکسید

رویترز در گزارشی مدعی شد، ایران تاسیسات تبدیل گاز اورانیوم با غنای پایین به اکسید را تکمیل می‌کند. به گزارش ایسنا، یک دیپلمات غربی به رویترز گفته است: فکر می‌کنم بزودی خواهیم شنید که این تاسیسات با مواد موجود آغاز به کار خواهد کرد.

پیش از این، آژانس گزارش داده بود که به دلیل تاخیر در اتمام این تاسیسات، ذخیره اورانیوم در سطح پایین از 7.6 تن در ماه فوریه به حدود 8.5 تن در ماه می رسیده است.

دفاع از بورسیه‌های جنجالی

پرونده 3000 بورسیه در دولت قبل در حالی بازتاب سیاسی پیدا کرده که حسن مسلمی‌نائینی، معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در دولت قبل در مقام پاسخ به انتقادات مطرح شده، توپ را به زمین دولت اصلاحات انداخته و گفته است: بی‌سواد خواندن 3000 دانشجوی بورسیه دوره قبل، کاری خارج از عرف و اخلاق است. در دوره اصلاحات نیز افرادی بورسیه شده بودند که در مورد آنها ضوابط علمی و عمومی رعایت نشده بود. او به مهر گفته که از من خواستند آنها را اعلام کنم، اما من این کار را درست ندانسته و انجام ندادم.چندی پیش معاون وزیر علوم گفته بود که بین سال‌های 85 تا 92 بیش از 3000 نفر بدون آزمون از بورسیه دوره دکترای داخل کشور استفاده کرده بودند.

«دانا» رفع فیلتر شد

پایگاه اطلاع‌رسانی دانا که به دنبال درج خبری درباره یکی از بازداشت‌شدگان پرونده ستاد سوخت، فیلتر شده بود و انتشار همان خبر به توقیف روزنامه قانون نیز منتهی شد، دیروز رفع فیلتر شده و مقداد ذکی‌زاده، مدیرمسئول آن به فارس گفت: پس از صحبت و ارائه مستندات لازم این شبکه اطلاع‌رسانی رفع فیلتر شد.

توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در تنگه هرمز

کشتی هزار تنی «یحیی یحیی» با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله 500 هزار لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از سوی گروه گشتی ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.به گزارش فارس، در جریان توقیف این محموله سوخت قاچاق، 13 نفر دستگیر شدند که همگی آنها تبعه سومالی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها