رییس سازمان امور مالیاتی از طراحی سه نوع فاکتور برای طلافروشان در راستای متحدالشکل شدن فاکتورها خبر داد و گفت: طلافروشان به بهانه‌های مختلف تاکنون به توافق صورت گرفته در راستای استفاده از فاکتورهای یکسان عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۸۱۱۱
طلافروشان زیر بار فاکتور یکسان نمی روند

علی عسکری در حاشیه اولین نشست همکاری‌های مالیاتی کشورهای عضو اکو در تهران درباره وضعیت ارائه اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی اظهار کرد: مودیان می‌توانند در خرداد ماه اظهارنامه‌های الکترونیکی مالیاتی خود را در سامانه سازمان مالیاتی تکمیل و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند تا حداقل مراجعه به سازمان و ادارات مالیاتی صورت بگیرد.

وی گفت:‌ برای ماه مبارک رمضان تمهیداتی انجام شده تا پرداخت‌کنندگان مالیات به زحمت نیفتند و اکنون نیز امکان ارائه اظهارنامه وجود دارد و ضرورت ندارد که حتما اظهارنامه در تیر ماه ارائه شود.

عسکری درباره این که بنا بود سازمان مالیاتی برای طلافروشان و برخی اصناف دیگر فاکتورهای متحدالشکل به صورت چند قبضی ارائه کند، گفت: در توافقی که سال گذشته و سال‌های گذشته با طلافروشان داشته‌ایم در نشست نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ، موسسه استاندارد و نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس سه نوع فاکتور برای طلافروشان تهیه شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برای معامله طلا با پول، تعویض طلای نو با طلای کهنه و همچنین تعویض طلای ساخته شده با طلای دیگر فاکتورهای متفاوتی طراحی شده است؛ بنابراین در همه فرایند تولید طلا و معاوضه نوع فعالیت مشخص و فاکتورهای متفاوت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: انتظار این است که طلافروشان براساس توافق صورت گرفته عمل کند اما تاکنون طلافروشان به بهانه‌های مختلف به این توافق عمل نکرده‌اند.

عسکری اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی در رسیدگی‌های خود حق دولت را ازاین صنف طلب می‌کند اما طلافروشان به بهانه‌های واهی بهانه‌جویی کرده و حتی برخی از آن‌ها مالیات پرداخت نمی کنند که در این زمینه سازمان امور مالیاتی ورود خواهد کرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها