روزنامه خندان

صلح میان گربه و موش

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۷۷۷۲۵
صلح میان گربه و موش

جام جم : تشکر بابت کاهش قیمت‌ها

در حالی که جنگ و جدال نابرابر میان خودروسازان داخلی با شورای رقابت و دولت محترم بر سر دریافت مجوز برای افزایش قیمت بیشتر خودرو ـ تا جایی که جا دارد ـ ادامه دارد؛ این وسط خوشبختانه اطلاع یافتیم که قیمت بیشتر خودروهای خارجی در بازار، بین دو تا 20 میلیون تومان، کاهش یافته و کارشناسان خوش‌بین، همچین پیش‌بینی می‌کنند که همینطور هی باز هم کاهش پیدا کند.

ـ آقارو!.... مگه ما می ذاریم؟... (راستش نفهمیدیم این مطلب را چه کسی گفت؛ فلذا نمی توانیم به ضرس قاطع ادعا کنیم که از سوی یکی از خودروسازان داخلی پرانده شد یا یک شخص حقیقی یا حقوقی دیگر که نخواست چهره اش فاش شود!)

در پایین کشیدن قیمت:

یک قلم بردار و یک خودرو بکش

لذت رانندگی اش را بچش

بعد از آن گر می توانی در خیال

قیمتش را یک کمی پایین بکش!

اطلاعیه مردمی: در پی همین کاهش شدیداللحن قیمت خودروهای خارجی، اطلاعیه ای از سوی یک گروه خودجوش و تازه دم مردمی، صادر شده است که توجه شما را به متن آن جلب می نماییم: «به نام خدایی که هرچه آفرید با قیمت ثابت آفرید.

از آنجا که هر قدم مبارکی که از سوی مسئولان محترم و دلسوز کشور در جهت ایجاد تسهیلات و رفاه بیشتر اقشار پایین جامعه (متوسط سابق) برداشته شود، در این موقعیت حساس کنونی، مغتنم بوده و جای سپاسگزاری و شکرگزاری آنی دارد؛ بدینوسیله، ما جمعی از اقشار و دهک های پایین و شریف جامعه که یارانه بگیر دولت و دوستدار سبد کالای حمایتی وی می باشیم؛ ضمن ابراز خوشحالی بابت این اتفاق خجسته، مراتب سپاس و تشکر خود را به خاطر کاهش قیمت برخی خودروهای خارجی از قبیل: پورشه کاین شش سیلندر و هشت سیلندر، لکسوس RX350، مرسدس بنز C200 و E200، هیوندا سانتافه، کیا ـ پیکانتو اتومات، هیوندا آزرا ــ گرنجور فول، و..... غیره، اعلام می داریم و از سویدای جان، دعاگو می باشیم.»

جمعی از کارمندان، کارگران و سایر اقشار همیشه در صحنه

سیاست روز: صلح میان گربه و موش

محمد‌علی نجفی: ما مطمئن بودیم آقای روحانی دست‌کم به مرحله دوم خواهند رفت. در ابتدای کار مطمئن بودیم ایشان به عنوان نفر دوم به مرحله دوم می‌روند اما از یک زمانی به بعد مطمئن شدیم که به عنوان نفر اول به دور دوم انتخابات می‌روند و سرانجام در ظهر روز انتخابات به این تحلیل رسیدیم که ایشان در همان مرحله اول پیروز خواهند شد.
ما از این اظهار نظر نتیجه می‌گیریم که...
الف) اصولا "اطمینان" چیز خوبی است.
ب) آدم‌های "مطمئن" تا آخرین لحظه به "اطمینان" خود امید دارند.
ج) کارشناسان "مطمئن" اگر دو ساعت بعد از ظهر روز انتخابات صبر کنند و عجله نداشته باشند مسلما می‌توانند با "اطمینان" بیشتری درباره کاندیدای پیروز انتخابات اعلام نظر کنند.
د) هر سه گزینه بالا صحیح است.

محمد غرضی: ده هزار‌نفری هم داخل کشور دنبال این هستند که کجا مثلا ماهی‌ها مردند؟ کجا مثلا یک سگی زیر ماشین رفت یا خرسی ضربه خورد؟
کدام یک از ضایعه‌های زیر دردناک تر است؟
الف) مرگ ماهی‌ها
ب) زیر ماشین رفتن سگ‌ها
ج) ضربه خوردن خرس‌ها
د) آن ده هزار نفری که مهندس ما را عصبانی کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دست بدهکاران کلان بانکی با بانک‌ها در یک کاسه است.
عبارت فوق یادآور کدام شعر فارسی است؟
الف) خرج که از کیسه مهمان بود / حاتم طایی شدن آسان بود
ب) از صلح میان گربه و موش / بر باد رود دکان بقال
ج) هوای ما رو داشته باش هواتو دارم / من که در عشق و عاشقی کم نمی‌آرم
د) تو به من دل بستی / از چشات معلومه / من چقدر خوشبختم / همه چی آرومه

شرق: کرکره‌ها پایین

داشتم دوُردوُر می‌کردم که دیدم 60‌‌درصد کرکره‌ها پایین است، 61درصد کرکره‌ها نیمه‌پایین است، 5/62درصد کرکره‌ها را هم دارند می‌کشند پایین.
سرم را از آمبولانس آوردم بیرون و گفتم: داداش، چرا کرکره‌ها را دارید پایین می‌کشید؟ خبری‌یه؟
یک آقایی با دلواپسی ایستاده بود کنار خیابان و گفت: من حسین نقوی، نماینده مجلسم. دیروز هم گفتم «دولت نهم و دهم که روی کار آمد، دَر دکان اینها را بست. کرکره‌هایشان را پایین کشید، درست هم بود. بسیاری از این کرکره‌ها واقعا باید پایین کشیده می‌شد. نگاه دولت احمدی‌نژاد نگاه خوبی بود.»
گفتم: اینها که کرکره‌شان را کشیدید پایین، دقیقا چی هستند؟
گفت: NGO بودند.
گفتم: دستتان درد نکند. ولی چرا؟
نقوی گفت: «فعالان ضدنظام در NGOها در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کلانی کردند. ما در گرگان NGO داریم که برای خانم‌های خانه‌دار جلسه می‌گذارند و حقوق بشر درس می‌دهند. ظاهرش هم خیلی خوب است. اما در باطن کاملا ایده‌های فمینیستی را ترویج می‌کنند.»
گفتم: خوب کردید. کرکره آنها را هم باید پایین کشید.
نقوی گفت: «در دولت آقای خاتمی روی موسسات مردم‌نهاد و NGOها بسیار کار کردند. تشکل‌هایی درست شدند که کاملا در راستای اهداف صهیونیست‌ها فعالیت می‌کردند.»
گفتم: خوب کردید کرکره آقای خاتمی را هم پایین کشیدید. من از اول بهش مشکوک بودم چون همه‌چیز را داشت می‌کشید بالا. کرکره که چیزی نبود. فرهنگ و اینا را هم کشید بالا. ولی دولت آقای احمدی‌نژاد خوب کرد پایین کشید.
نقوی از من تشکر و قدردانی کرد و گفت چه نگاه عمیق و فجیعی نسبت به قضایا دارم. بعد گفت جات توی برنامه‌های تلویزیون خیلی خالی است.
گفتم: خیلی ممنون. فقط باید یک اعترافی کنم. آمبولانس من هم مردم‌نهاد است. منتها کرکره ندارد. حالا چی را بکشم پایین؟ اگر فرقی ندارد به‌جای کرکره، شیشه‌های آمبولانس را بکشم پایین.

کیهان :افتخار!

گفت: امسال جشنواره شعر فجر برگزار شد یا برای تعدادی از مدعیان عقده‌ای شعر و شاعری پاتوق درست کرده بودند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! برخی از آنها کسانی هستند که در مجامع شعری به «شاعر در پیتی» معروفند و فقط به خاطر زمینه‌سازی برای پذیرفته شدن آن طرف آب، علیه اسلام و انقلاب و رزمندگان اسلام حرف مفت زده‌اند!
گفت: متأسفانه وزیر محترم ارشاد با آن سوابق اسلامی و انقلابی که دارد، این جشنواره را ارزشمند! توصیف کرده است و معلوم نیست کجای آن ارزشمند و قابل افتخار بوده است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف می‌گفت؛ وقتی می‌گویند به افتخار کسی دست بزنید، من حیرت می‌کنم و نمی‌دانم که دقیقا باید به کجای او دست بزنم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها