نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

خروجی خاصی از پرونده آقازاده ها مشاهده نشد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: از ابتدای تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تا امروز تعداد زیادی از پرونده های فساد اقتصادی کشف شده اما خروجی خاصی از پرونده های وکلا، وزرا و آقازاده ها مشاهده نشده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۹۱
خروجی خاصی از پرونده  آقازاده ها مشاهده نشد

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی که پس از پایان سخنرانی دادستان کل کشور خواستار ارائه تذکر بود گفت:ما قطعا نیازمند آسیب شناسی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم، از اردیبهشت ماه سال 80 تا امروز تعداد زیادی از پرونده های مفاسد اقتصادی کشف شده است اما تا امروز خروجی خاصی از این پرونده ها که متعلق به وزرا، وکلا و آقا زاده ها بوده است مشاهده نکردیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه قضات در تشخیص اقدامات مجرمانه اقتصادی مشکل دارند گفت: شرایط امروز اقتصادی متفاوت از 50 سال قبل است. قوه قضاییه باید توان قضات خود را در تشخیص مصادیق مجرمانه اقتصادی افزایش دهند.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: متاسفانه قضات از ابزارهای مالی اطلاع ندارند و با تحولاتی که در بورس و بانکداری ایجاد شده در تشخیص اقدامات مجرمانه دچار مشکل می شوند.

پورابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه پرونده هایی وجود دارد که به دلیل عدم اطلاع قضات از مصادیق مجرمانه اقتصادی رفع اتهام شده. قضات باید از آخرین فناوری های بانکداری و اقتصادی مطلع باشند.

پورابراهیمی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با تشکر از اقدامات وزیر بهداشت و درمان در کاهش هزینه های بهداشتی گفت: اطلاعاتی از عدم اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه ها وجود دارد و نمایندگان نگران منابعی هستند که باید با اجرای این قانون در اختیار وزارت بهداشت و درمان جهت استمرار خدمات قرار گیرد.

وی ادامه داد: مجموع منابع اجرای این قانون هفت هزار میلیارد تومان است که فقط توانایی بالانس موارد و مصارف یارانه نقدی را دارد، دولت برای کمک به بهداشت و درمان باید احکام قانون بودجه را به طور کامل اجرا کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با انتقاد از عملکرد وزارت خارجه در پیگیری پرونده های قضایی ایران در دادگاه های بین المللی گفت: وزیر خارجه فقط در حوزه سیاسی پیگیر مطالبات مردم است اما در خصوص پرونده هایی قضایی که متاسفانه آمریکا تلاش دارد برخلاف تعهدات بین المللی اقدامات خصمانه انجام دهد غیر فعال است.

وی تصریح کرد: معاونت حقوقی و امور بین المللی ریاست جمهوری در این کشور چه می کند؟ چندین پرونده اقتصادی مربوط به مسائل مالی بانک مرکزی در اروپا و کشورهای آسیایی تشکیل شده اما هیچ اثر و تحرکی در وزارت امور خارجه برای پیگیری امور حقوقی انجام نمی شود.

ابراهیمی یادآور شد: عدم تحقق بخشی از خواسته های ما در لغو تحریم ها در گروی رسیدگی به پرونده های حقوقی ماست.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه امروز در دنیا ماموریت های وزارت امور خارجه عمدتا اقتصادی است گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ وزارت امور خارجه توضیح دهد که برای حل مشکلات اقتصادی کشور چه اقداماتی انجام داده است.

وی تصریح کرد: به جرات می گویم امروز وزارت امور خارجه سفرا و سفارتخانه های ما هیچکدام ماموریت های اقتصادی انجام نمی شدند و سفرای ما با ادبیات اقتصادی بیگانه هستند.

پورابراهیمی ادامه داد: وزارت امور خارجه باید تحرک جدی در حوزه اقتصادی در کنار دیپلماسی انجام دهد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها