شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۷۵۹۴۳
تداوم اختلاف دو دستگاه دولتی درباره یک میلیون جوراب

تداوم اختلاف دو دستگاه دولتی درباره یک میلیون جوراب

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس شکایاتی که به مسئولان اجرایی کشورمان واصل شده، مشخص شده است یکی از دستگاههای دولتی که قصد خرید یک میلیون جفت جوراب را داشته، قراردادی با یکی از شرکتهای دولتی برای تولید این اقلام منعقد می کند اما به دلایل مختلف این قرارداد در موعد مقرر به نتیجه نمی رسد و اکنون شرکت مذکور از دستگاه دولتی به علت عدم پرداخت مبالغ طبق قرارداد و دستگاه دولتی نیز از شرکت یاد شده به علت عدم ارائه یک میلیون جفت جوراب شکایت کرده است.

کتابخانه ملی یا ستاد تبلیغات حزبی؟!

روزنامه کیهان نوشت:رئیس کتابخانه ملی در اقدامی بی‌ارتباط به مسئولیت کاری وی با به خدمت گرفتن امکانات برخی مراکز دیگر دولتی اقدام به برگزاری جلساتی موسوم به همایش ملی اعتدال در 31 استان می‌کند.بنابر برخی اخبار صالحی امیری - که به خاطر برخی سوابق منفی نتوانست از مجلس برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد بگیرد - پیش از اینکه در جلسات خصوصی دولتی پیگیر راه‌اندازی کارناوال‌هایی در سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری بوده که از سوی برخی از مشاورین نزدیک روحانی تخطئه شده است.وی اکنون در مصاحبه با نشریه زنجیره‌ای مهرنامه - وابسته به محمد قوچانی عضو مرکزیت حزب کارگزاران- می‌گوید کتابخانه ملی درصدد است با همکاری برخی دستگاه‌های دولتی دیگر نظیر وزارت علوم و معاونت زنان در 31 استان همایشی به نام اعتدال برگزار کند. جالب اینکه مهرنامه که با طیفی از همکاران سابق نشریات زنجیره‌ای آلوده به آشوبگری سال‌های 78 و 88 اداره می‌شود، ادعا می‌کند انتخابات سال گذشته پیروزی اعتدال بر افراط بود.

صالحی امیری در این مصاحبه ادعا کرده که خاستگاه گفتمان اعتدال، مکتب نیاوران و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص بوده است.وی اعتدال را جریان سوم بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان توصیف کرد و گفت هاشمی مهم‌ترین چهره این جریان است.معاون فرهنگی ستاد انتخاباتی روحانی و از مشاوران خاتمی در دولت اصلاحات همچنین اعتدال را تکامل یافته گفتمان‌های قبلی دانست و درباره دوره‌های سازندگی و اصلاحات گفت؛ توسعه و سازندگی اگرچه نیاز قطعی روز بود اما به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن فکر نکردند. شکاف طبقاتی، آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی در آن دوره شکل گرفته بود. ما نیازمند آن بودیم که با برنامه‌ریزی قوی‌تری وارد این فضا شویم. در بعدی، مهمترین چالش عبور عده‌ای از مدعیان اصلاحات از مرزهای اصلاحات بود. آنها به ساختارشکنی روی آوردند. اصلاحات دو تعریف داشت. تعریف اول که واضع آن آقای خاتمی بود اما جریانی در اصلاحات شکل گرفته بود که تعریف دومی را از اصلاحات ارائه می‌داد. آنها به ساختارشکنی وضع موجود و تغییرات بنیادین و ایجاد یک ساختار جدید فکر می‌کردند و بزرگترین ضربه را به اصلاحات زدند. یک جریان افراطی به دنبال یک انقلاب نانوشته به نام اصلاحات بود.

فراز اخیر اظهارات صالحی امیری در حالی است که همین افراطیون ساختارشکن مدعی حمایت از دولت هستند و برخی از آنان پست‌های مهم دولتی را تصاحب کرده‌اند. از سوی دیگر یکی از دلایل رأی عدم اعتماد مجلس به نامبرده، نزدیکی به همین جریان ساختارشکن بوده است.

یادآور می‌شود اختصاص هزینه‌های هنگفت برای همایش‌های حزبی و باندی مشابه آن هم در 31 استان در حالی است که برخی مسئولان دولتی از کمبود بودجه می‌نالند.

امتیازهای توافق ژنو همه نسیه بود

کیهان آورده:علی‌رغم تعهد 5+1 برای «توقف تلاش برای کاهش فروش نفت ایران»، صادرات نفت 2 ماه قبل ایران به قبل از میزان توافق ژنو بازگشت.به گزارش رجانیوز، توافقنامه ژنو که در 3 آذر 1392 منعقد گشت یکی از نقاط عطفی محسوب می‌شد که بعد از آن دولت تصور می‌کرد بتواند فروش نفت را نسبت به گذشته افزایش دهد، چرا که بر اساس یکی از امتیازات 9 گانه‌ای‌ که 5+1 متعهد می‌شد در قبال 27 تعهد ایران ارائه کند، «توقف تلاش 5+1 برای کمتر شدن فروش نفت ایران» بود، چنانکه در متن اصلی توافقنامه تصریح شده بود: «توقف تلاش برای کاهش خرید نفت خام ایران به نحوی که مشتریان فعلی بتوانند میانگین میزان کنونی خرید نفت‌خام خود از ایران را کماکان ادامه دهند.»بلافاصله بعد از توافق ژنو، وزیر نفت نیز به گفتگو با فایننشال تایمز نشست و از تصمیم قطعی ایران برای فروش نفت بیشتر خبر داد: «تحت هر شرایطی ما به 4 میلیون بشکه در روز می‌رسیم، حتی اگر قیمت نفت به زیر 20 دلار برسد.»

با این حال براساس گزارش هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی، علی‌رغم تعهد آمریکا و 5+1 به ایران برای «توقف تلاش جهت فروش کمتر نفت ایران» طی دو ماه گذشته رقم صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته و حتی به کمتر از میزان قبل از انعقاد توافق ژنو در آذر سال 92 بازگشته است. بر پایه این آمار، صادرات نفت ایران در ماه‌های مارس و آوریل به ترتیب به 1/29 و 1/11 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به سقف یک میلیون بشکه‌ای نزدیک‌تر شده است.با این اوصاف مشخص می‌شود که یکی دیگر از امتیازات بزرگ! آمریکا به ایران در عمل چه اندازه «دروغ» بوده است چرا که اساسا مفهوم «تعهد 5+1 برای توقف تلاش‌های قبلی جهت کاهش فروش نفت ایران» یک تعبیر بسیار کلی و غیر قابل اندازه‌گیری است و اکنون که فروش نفت ایران کاسته شده و به میزان قبل از توافق ژنو بازگشته است، ایران هیچ شکایتی نسبت به این مسئله نمی‌تواند ابراز کند.

در همین حال سرنوشت پول‌های به اصطلاح بلوکه شده نیز در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. دراین‌باره وبسایت عیار ضمن تحلیلی نوشت: با گذشت 6 ماه از توافق ژنو، سرنوشت 4/2 میلیارد دلار پول آزاد شده ایران هنوز مشخص نشده است و مسئولین مختلف اظهارات متناقضی درباره سرنوشت این پول‌ها مطرح می‌کنند. به گفته مسئولان بانک مرکزی و سخنگوی دولت، پنج قسط از هشت قسط دارایی‌های بلوکه شده که معادل 2 میلیارد و 650 میلیون دلار می‌باشد «آزاد» شده است.محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در حاشیه یکی از جلسات دولت، ضمن تایید ضمنی عدم امکان استفاده از پول‌های آزاد شده علت تاخیر در ورود این مبالغ به کشور را اینگونه اعلام کرده بود: «تصمیم داریم تنها از این پول برای حواله استفاده نکنیم زیرا ما در داخل نیز به ارز نقد نیاز داریم تا بتوانیم در بازار از آن استفاده کنیم. بنابراین باید حساب‌هایی را معرفی کنیم تا آن حساب این امکان را داشته باشد که به صورت نقد این پول را به ما بدهد. هم‌اکنون با چند بانک در منطقه توافق کردیم که مبالغ با این شرط واریز شود که بتوانیم برداشت نقدی داشته باشیم. این مسئله به توافق رسید و اگر تاکنون با این حساب کالایی وارد نشده و یا سنتی از آن به کشور وارد نشده است به معنای آزاد نشدن اقساط نیست.» البته سخنگوی دولت توضیح نداد که آزاد شدن پول بدون آنکه از آن استفاده‌ای شود به چه معناست و آیا تفاوتی می‌کند که پول ایران نزد بانک مرکزی ژاپن بلوکه شده باشد یا در بانکهای عمان و امارات بدون استفاده بماند!کارشناسان دلایل مختلفی برای تاخیر در ورود این پولها به کشور یا به عبارت بهتر، فراهم شدن امکان استفاده از این پول‌های به اصطلاح آزاد شده عنوان کرده‌اند که مهمترین آن‌ها «پا بر جا ماندن تحریم‌ها در کانال‌های بانکی و شبکه نقل و انتقال پول» است.

بنزین‌هایی که مصرف نشدند اما آلودگی تولید کردند!

روزنامه کیهان نوشت:سازمان محیط‌ زیست به کجا خدمت می‌کند؟!رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست در اظهارنظری مغایر با سخنان قبلی خود و اطلاعیه سازمان متبوعش اعلام کرد: بنزین وارداتی را تست نکرده‌اند.یوسف رشیدی که یکی از مخالفان سرسخت بنزین تولید داخل محسوب می‌شود، تاکنون مصاحبه‌های متعددی با ادبیات مشابه در خصوص آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها و سرطان‌زا‌یی آنها داشته است. وی همچنین اظهار داشته: «سازمان متبوعش تاکنون بنزین پتروشیمی یا بنزین توزیعی در کشور را تست نکرده‌اند اما از آلایندگی این بنزین‌ها اطمینان قطعی دارند(!)رشیدی در مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس، اظهارات خود در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت را هم تکذیب کرد و گفت: «هرگز نگفته است بنزین وارداتی مطابق استاندارد یورو4 است.»وی همچنین با تاکید ویژه اعلام نمود: «قطعا بنزین پتروشیمی‌ها در تهران نیامده. اما این موضوع که اخیرا گفتم برای کشور بود و برای تهران نیست. زیرا دوباره تاکید می‌کنم که بنزین پتروشیمی اصلا به تهران نیامده است و بنزین تهران از 2 پالایشگاه اراک و تهران تامین می‌شود اما این موضوع که در جلسه اخیر گفتم مربوط به عرضه بنزین پتروشیمی‌ها در کشور بوده است.» البته رشیدی توضیح نداد در شرایطی که بنزین پتروشیمی در تهران و کلان شهرها اصلا توزیع نشده چطور می‌توانسته موجب آلودگی هوا و محیط‌زیست شود؟!

شایان ذکر است، پیش از این پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست از قول معصومه ابتکار اعلام کرده بود: «بنزین آلوده پتروشیمی مهمترین عامل آلودگی هواست. از همین رو در حال حاضر در سه شهر تهران، کرج و اراک بنزین استاندارد (وارداتی) توزیع می‌شود.»البته قائم مقام سابق شرکت ملی پالایش و پخش نیز پیشتر با اشاره به بی‌توجهی مسئولان وزارت نفت به استاندارد اجباری 4904 درخصوص عرضه و واردات بنزین خبر داده بود: «متاسفانه باید گفت نمونه‌های بنزین وارداتی نشان می‌دهد که این محصولات نه آزمون آروماتیک و نه آزمون بنزن را می‌گذرانند به طوری که مشخصات بنزین‌های وارداتی نشان از بنزین‌هایی با استاندارد یورو 2 را دارند.»سالاری همچنین اعلام نموده بود: «از طرف دیگر اگر به نتیجه آزمونی که از سوی فروشنده ارائه می‌شود استناد کنیم، این نتایج نشان می‌دهد که انحراف جدی با استاندارد یورو 4 دارد، بنابراین مشخص است که شاخص‌های زیست‌محیطی در بنزین‌های وارداتی مورد آزمون قرار نمی‌گیرد.»

با اعتراف یوسف رشیدی، اکنون سازمان محیط‌زیست باید پاسخ دهد به چه دلیل به جوسازی گسترده بر ضد شرکت ملی پالایش و پخش اقدام ورزیده و ضمن «سرطانزا» خواندن بنزین تولید داخل، زمینه‌سازی رسانه‌ای وسیعی به منظور باز شدن مسیر واردات روزی 10 میلیون لیتر بنزین با استاندارد مشابه محصول داخلی، یورو 2 را مدیریت کرده است.گفتنی است ابتکار، رئیس فعلی سازمان محیط‌زیست، یوسف رشیدی را از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به سازمان محیط‌زیست منتقل و به عنوان مدیر مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست منصوب کرده است.چندی پیش پایگاه روز آنلاین وابسته به برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب خارج‌نشین از اعطای جوایز متعدد اروپایی به معصومه ابتکار در بدو شروع به کار در سازمان محیط‌زیست ابراز تعجب کرده بود.

روز آنلاین نوشته بود: به فاصله 48 ساعت پس از انتشار خبر اعطای نشان مجلس فرانسه به معصومه ابتکار، دانشگاه ییل در آمریکا اعلام کرد، رتبه سلامت محیط‌زیست ایران طی ده سال گذشته تا امروز، 63 پله سقوط کرده است! رادیو فردا (ارگان رسانه‌ای وابسته به دولت آمریکا) در گفتگو با ولفگانگ نویمان، بنیانگذار بنیاد جهانی، تلاش کرد از این موضوع ابهام‌زدایی کند. نویمان در قسمتی از مصاحبه خود در دفاع از اهدای جایزه به معصومه ابتکار گفت: «همه می‌دانند که بخصوص در چند سال اخیر، تکنولوژی جدید و پیشرفته در بسیاری از زمینه‌ها مثل محیط‌زیست وارد ایران نشده است.» با چنین منطقی این سؤال مطرح می‌شود که چرا نویمان جایزه خیرخواهانه‌اش را به محمدجواد محمدی‌زاده و یا فاطمه جوادی، دو رئیس دیگر سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این 8 سال اهداء نکرده؟ به هر حال این دو نیز با همین محدودیت‌ها مواجه بوده و دستاوردشان در نهایت چندان هم بدتر از ابتکار نبوده است!حال سؤال اصلی این است که آیا میان این ادای دین اروپایی‌ها و پرونده میلیارد دلاری واردات بنزین ارتباطی وجود دارد؟

یکی از عناصر نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی دستگیر شد

کیهان نوشت:وب‌سایت وابسته به «عبدالرضا-د»، چهره نزدیک به مشایی از بازداشت‌ یکی از عناصر نزدیک به مشایی خبر داده و نوشت: پرونده حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده از سال 1391 به دلیل سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های متعدد در حمایت از گفتمان بهاری مهندس اسفندیار رحیم مشایی در دادسرای ویژه روحانیت گشوده شده بود و در همین رابطه ظهر یکشنبه با قرار بازداشت به زندان اوین منتقل شد.بهمن شریف‌زاده در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته رئیس ستاد انتخاباتی «زنده باد بهار» که حامی کاندیداتوری رحیم مشایی بودند را بر عهده داشت. البته این ستاد با رد صلاحیت مشایی فعالیت رسمی‌ای در انتخابات نداشت.

تلاش جبهه پایداری برای تصاحب کرسی هیات رئیسه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با نزدیک شدن زمان انتخاب هیأت رئیسه مجلس در سال جدید، جبهه پایداری بر فعالیت خود در مجلس شورای اسلامی برای تصاحب کرسی ریاست و سایر کرسی‌های مربوط به هیأت رئیسه افزوده است. تلاش جبهه پایداری بر اینست که مانع ادامه ریاست علی لاریجانی بر مجلس شود درحالی که فراکسیون طرفدار لاریجانی نیز بشدت برای استمرار ریاست وی فعال شده است. شرایط مجلس بگونه‌ایست که پیش‌بینی می‌شود جبهه پایداری اینبار هم در دستیابی به کرسی ریاست ناکام خواهد ماند. انتخابات هیأت رئیسه مجلس، هفته اول خرداد ماه برگزار می‌شود.

کارشکنی برخی مدیران بازمانده از دولت سابق

جمهوری اسلامی آورده:از اردبیل خبر می‌رسد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت کارشکنی برخی مدیران بازمانده از دولت سابق باعث عدم پیشرفت امور در بخش خصوصی شده است. وی در جمع خبرنگاران گفت با وجود رویکردهای مثبت و تعامل مطلوب و حمایت مناسب سیاست‌های اقتصادی درست دولت تدبیر و امید، وجود کارشکنی مسئولین بازمانده از دولت قبلی و محدودیت‌های اعمال شده مانع پیشرفت فعالیتهای بخش خصوصی می‌شود.

یاران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی در زندان

جمهوری اسلامی آورده: بهمن شریف زاده، از یاران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی، با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و روانه زندان اوین شد. فرارو به نقل از منابع مطلع نوشت: یکی از علل بازداشت این یار نزدیک محمود احمدی نژاد، اتهامات مالی است. شریف زاده که در اردیبهشت سال گذشته رئیس ستاد انتخاباتی "زنده باد بهار" شده بود، می‌کوشید تا رحیم مشایی رئیس‌جمهور یازدهم شود. وی طی سخنانی، مشایی را همانند شهید باکری و شهید همت، معجزه حضرت امام خمینی(ره) خوانده بود و اظهار داشته بود که وی به مقام "رضای الهی" رسیده است. به گزارش ایسنا، مدیریت گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سردبیری فصلنامه کتاب نقد، سردبیری فصلنامه آئین سلوک، سرپرستی دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، سردبیری روزنامه الوفاق وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران، مدیریت دفتر مطالعات و پژوهشهای دینی موسسه ایران و مدیریت گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، از اشتغالات بهمن شریف زاده در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بوده است. وی در زمان فعالیت در موسسه مطبوعاتی ایران، کتابی با عنوان "گفتمان بهار" با بودجه این موسسه با شمارگان دو هزار نسخه چاپ کرد که در برگیرنده سخنرانی‌های اسفندیار رحیم مشایی بود.

جانشین‌های احتمالی اشتون

روزنامه قدس به نقل ازتسنیم نوشت: در حالی که دوره تصدی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا چندی دیگر پایان خواهد یافت، وزیران خارجه سوئد و لهستان به عنوان جانشینان احتمالی کاترین اشتون مطرح شده‌اند.

توهین فرماندار به سرگرد پلیس راهور

قدس از قول باشگاه خبرنگاران آورده: فرماندار یکی از شهرستانهای استان کرمانشاه در یکی از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با سرعت غیرمجاز درحال حرکت بوده که با اخطار پلیس مواجه شده و مجبور به توقف می‌شود. وی پس از گفت و گو با سرگرد راهنمایی و رانندگی، به طمع رهایی از اعمال قانون توسط پلیس، خود را معرفی کرده، اما با مقاومت مأمور راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شود که اصرار پلیس وظیفه‌شناس به اعمال قانون باعث می‌شود آقای فرماندار یک سیلی به گوش مأمور راهنمایی و رانندگی بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها