در راستای ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط بین دو استان خوزستان و بصره خط دریایی خرمشهر به بصره برای اولین بار رسما افتتاح شد.
کد خبر: ۶۷۵۵۰۸
افتتاح خط دریایی خرمشهر به بصره

مراسم افتتاح این خط ارتباطی پیش از ظهر امروز با حضور معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور، خط دریایی مسافربری از بندر خرمشهر به بصره در پایانه خلیج فارس خرمشهر افتتاح شد.

در این مراسم همچنین علی جهاندیده معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی و عادل دریس مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر نیز حضور داشتند.

این خط دریایی مسافری خرمشهر به بصره با حرکت کشتی از پایانه خلیج فارس خرمشهر به اروند رود و با همراه مسئولین کشور و شهرستان رسما راه اندازی شد.

در راستای ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط بین دو استان خوزستان و بصره و تسهیل رفت آمد تجار، بازرگانان و مشتاقان زیارت عتبات عالیات و با وجود رودخانه اروند رود بین خرمشهر و بصره وجود این خط ارتباطی بین این دو استان از گذشته احساس می شد که امروز با راه اندازی آن شاهد تسهیلاتی بیشتر در رفت و آمد مسافران بین دو کشور ایران و عراق خواهیم بود.

شایان ذکر است مسیر مسافربری دریایی پایانه خلیج فارس در گذشته فقط بین خرمشهر و کشور کویت انجام می شد که از امروز مسیر بصره نیز به این خط افزوده شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها