دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر طرف غربی باعث شکست مذاکرات شود، به نظر من ایران نباید خود را محدود به غنی‌سازی ۲۰ درصد کند و تا آنجا که منافع ملی ایجاب می‌کند، غنی‌سازی را در درجات بالاتر ادامه دهد.
کد خبر: ۶۷۴۰۷۷
غنی‌سازی بالای ۲۰درصد در صورت شکست مذاکرات

محسن رضایی دبیرامروز جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در ارتباط با ملاک موفقیت ما در مسئله هسته‌ای تصریح کرد: شاخص موفقیت در مسئله هسته‌ای این است که کلیه تحریم‌ها تا پایان سال 93 برطرف شود و مسئله هسته‌ای ایران از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خارج شود و از آن سو نیز ما فناوری هسته‌ای را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا این موضوع را می‌پذیرد یا نه، گفت: آمریکا در شرایط چند سال پیش نیست که این شرایط را نپذیرد. شکست آمریکا در سوریه، اوکراین و حوادث دیگر نشان می‌دهد که آمریکا قادر به ایجاد یک چالش دیگر نیست و اگر این کار را انجام دهد، هزینه سنگینی برای این کشور به دنبال خواهد داشت و منطقه خاورمیانه را از دست خواهد داد، پس بهتر است آمریکا این فرصت را از دست ندهد و در مذاکرات کارشکنی نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر طرف غربی باعث شکست مذاکرات شود، به نظر من ایران نباید خود را محدود به غنی‌سازی 20 درصد کند و تا آنجا که منافع ملی ایجاب می‌کند، غنی سازی را در درجات بالاتر ادامه دهد، همان طور که برزیل و آرژانتین و چند کشور دیگر تا 80 درصد اورانیوم غنی می‌کنند و درآمد بالایی از این طریق به دست می‌آورند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
۰
۰
با نظر اقای رضایی موافق هستم و ایران باید غنی سازی بالای 80درصد انجام دهد
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
۰
۰
دمت گرم آقای رضایی اینو میگن اقتدار در برابر زیاده خواهان

نیازمندی ها