وزیر خارجه ایران گفت: در چهارمین دور از مذاکرات هسته ای به میزبانی وین؛ گفت وگو و تبادل نظر درمورد نگارش متن توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد و آماده ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفت و گو کرده و از آن دفاع کنیم.
کد خبر: ۶۷۳۲۰۷
برای دفاع از حقوق ملت ایران به وین آمده ایم

محمدجواد ظریف ظهر سه شنبه به وقت محلی در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه این شهر تاکید کرد: چهارمین دور مذاکرات هسته ای امشب با ملاقات با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شام کاری آغاز می شود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در شام کاری با خانم اشتون درمورد سه روز مذاکرات اصلی هیات های ایران و 1+5 که از صبح فردا آغاز خواهد شد، تبادل نظر و برنامه ریزی خواهیم کرد.

ظریف با بیان اینکه در این دور از مذاکرات وارد مرحله دشوار تدوین متن مشترک توافق نهایی خواهیم شد،گفت: خوشبختانه هم در نشست های فنی و کارشناسی و هم مذاکرات رسمی و دیدارهای قبلی تبادل نظر و بحث های مفید و خوبی انجام شده و طرفین دیدگاه های متفاوت خود را مطرح کرده اند اما هنوز وارد مذاکره اصلی نشده ایم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: برای انجام مذاکرات اصلی و تدوین متن مشترک توافق نهایی ،چندین دور مذاکره فشرده و سنگین پیش بینی شده که از این مرحله آغاز و 3 دور مذاکره بعدی نیز برای آینده پیش بینی شده است.

ظریف در پایان تاکیدکرد: آمده ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفت وگو کرده و به نتیجه برسیم و فرصت کافی نیز برای دستیابی به این هدف داریم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها