علی دارابی در هفتمین هماندیشی مدیران و برنامهسازان سیما و در تبیین مهندسی نظام نوین تولید افزود: رویکرد تولیدات تلویزیونی در سال جدید بر پایه منظومه فکری تلویزیون یعنی قرآن، عترت و نظام امامت و ولایت است و تولیدات بر پایه این منظومه فکری سنجیده و ارزیابی میشود.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در ساختارهای مختلف برنامهسازی، یک قدم مردم را به دین خدا نزدیکتر و معارف دینی را بیش از پیش تبیین کنیم.
دارابی افزود: بزودی ساختار برنامههای صبحگاهی تلویزیون تغییر میکند و این برنامهها در شبکههای مختلف مشابه نخواهد بود؛ بلکه هر شبکه براساس ماموریت خود برنامهسازی میکند. همچنین موج بعدی تغییر، برنامههای شبانگاهی و مناسبتی را دربر میگیرد.
معاون سیما امسال را سال معارف در تلویزیون نامید و گسترش فضای اخلاق عمومی و تثبیت فضای اخلاقی در جامعه را اولویت برنامهسازی ذکر کرد. وی از مدیران شبکهها خواست امسال از گروههای معارف بیشتر از سالهای قبل و به صورت ویژه حمایت کنند و گروههای معارف نیز با مدیریت جهادی وقت خود را صرف این امر مهم کنند. دارابی شناسنامهدار بودن برنامهها و استفاده نکردن از لوکیشنهای اشرافی را راهگشایی برای حل مسائل مختلف دانست و خلاقیت، آگاهی و تفکر، حضور بیشتر کودک و نوجوان در آثار تلویزیونی و ترویج افزایش جمعیت را از دیگر نکاتی ذکر کرد که باید در برنامهسازیهای تلویزیونی مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به طنز، کمدی و شادی و نشاط را راهبرد مهم تلویزیون دانست و گفت: این برنامهها نباید مختص عید یا مناسبتها باشد؛ بلکه در طول سال باید تولید و به مخاطبان ارائه شود. (روابط عمومی تلویزیون)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد