معاون رسانه ملی در امور تلویزیون از مهندسی نظام نوین تولید در تلویزیون خبر داد و گفت: تولید در این رسانه باید جریان‌ساز، اثرگذار، جذاب، متناسب با میل، مصلحت و نیاز مخاطب باشد.
کد خبر: ۶۷۲۹۰۲
تغییر در ساختار برنامه های صبحگاهی تلویزیون

علی دارابی در هفتمین هم‌اندیشی مدیران و برنامه‌سازان سیما و در تبیین مهندسی نظام نوین تولید افزود: رویکرد تولیدات تلویزیونی در سال جدید بر پایه منظومه فکری تلویزیون یعنی قرآن، عترت و نظام امامت و ولایت است و تولیدات بر پایه این منظومه فکری سنجیده و ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی، یک قدم مردم را به دین خدا نزدیک‌تر و معارف دینی را بیش از پیش تبیین کنیم.

دارابی افزود: بزودی ساختار برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون تغییر می‌کند و این برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف مشابه نخواهد بود؛ بلکه هر شبکه براساس ماموریت خود برنامه‌سازی می‌کند. همچنین موج بعدی تغییر، برنامه‌های شبانگاهی و مناسبتی را دربر می‌گیرد.

معاون سیما امسال را سال معارف در تلویزیون نامید و گسترش فضای اخلاق عمومی و تثبیت فضای اخلاقی در جامعه را اولویت برنامه‌سازی ذکر کرد. وی از مدیران شبکه‌ها خواست امسال از گروه‌های معارف بیشتر از سال‌های قبل و به صورت ویژه حمایت کنند و گروه‌های معارف نیز با مدیریت جهادی وقت خود را صرف این امر مهم کنند. دارابی شناسنامه‌دار بودن برنامه‌ها و استفاده نکردن از لوکیشن‌های اشرافی را راهگشایی برای حل مسائل مختلف دانست و خلاقیت، آگاهی و تفکر، حضور بیشتر کودک و نوجوان در آثار تلویزیونی و ترویج افزایش جمعیت را از دیگر نکاتی ذکر کرد که باید در برنامه‌سازی‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به طنز، کمدی و شادی و نشاط را راهبرد مهم تلویزیون دانست و گفت: این برنامه‌ها نباید مختص عید یا مناسبت‌ها باشد؛ بلکه در طول سال باید تولید و به مخاطبان ارائه شود. (روابط عمومی تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها