برگزاری مراسم اعتکاف در حرم رضوی همزمان با شب میلاد مولود کعبه

فرداشب، همزمان با شب میلاد مولود کعبه مولی الموحدین حضرت امام علی علیه السلام مراسم معنوی اعتکاف حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۷۲۷۲۶
برگزاری مراسم اعتکاف در حرم رضوی همزمان با شب میلاد مولود کعبه

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مراسم معنوی و روح بخش اعتکاف از فرداشب و همزمان با ایام البیض با حضور بیش از دو هزار و پانصد نفر از عاشقان ذات اقدس الهی در مسجد جامع گوهرشاد بارگاه منورامام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

معتکفین در مسجد جامع گوهرشاد گردهم می‌آیند تا از بامداد 13 رجب پا در وادی عرفانی ایام الابیض بگذارند و روزهای 13، 14 و 15ماه رجب مصادف با 23، 24و 25 اردیبهشت، به راز و نیاز با پرودگار خویش مشغول شوند.

امسال 96 هزار و 306 نفر برای اعتکاف در مسجد جامع گوهرشاد نام نویسی کردند که از این بین، تعداد 2 هزار و 551 نفر به قید قرعه انتخاب و از یک بامداد سه شنبه 23 اردیبهشت ماه تا مغرب پنج شنبه 25 اردیبهشت ماه در مسجد جامع گوهرشاد معتکف می​شوند.

بیان احکام شرعی، سخنرانی وعاظ و مبلغان دینی، مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، قرائت زیارت عاشورا، دعای ام داوود، تلاوت قرآن مجید و... از برنامه‌ها و مراسم اجرایی در ایام اعتکاف حرم مطهر رضوی می‌باشد. دراین ایام، معتکفان می توانند با استفاده از کارتهای ویژه ، سحری و افطاری دریافت نمایند.

شایان ذکر است، با توجه به اقبال عمومی مردم شریف به شرکت در برنامه اعمال ام داوود، صدا و تصویر این برنامه از طریق تلویزیون‌ها از صحن‌های حرم مطهر نیز پخش خواهد شد تا امکان بهره‌مندی زائران با کرامت مولای رئوف امام علی بن موسی الرضا(ع) از فیوضات این برنامه روحانی فراهم باشد.

ارائه خدمات مشاوره دینی به معتکفان حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از ارائه خدمات مشاوره دینی به معتکفان مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت الاسلام‌و ‌المسلمین سید جلال حسینی با بیان این خبر اظهارداشت: به منظور بهره‌مندی هر چه ‌بیش‌تر و رفع شبهات معتکفان برای سومین سال متوالی، ویژه برنامه «مشاوره دینی» از ساعت 8 صبح تا 24 به معتکفان ارائه می‌شود.

وی پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی معتکفان مبتنی بر آموزه‌های‌‌ دینی را از جمله اهداف راه‌اندازی واحد مشاوره دینی ویژه معتکفان حرم مطهر عنوان کرد.

حسینی با اشاره به حضور اساتید و مشاوران برجسته در این واحد خاطرنشان کرد: ؛ «جعفرزاده»، «هادی»، «داوودی نژاد» و «ایزدی» مشاوران تربیتی حاضر در جمع معتکفان هستند.

وی با بیان اینکه «نهضتی»، «فیض آبادی»، «اسداللهی»، «کشاورز» و «صارمی» اساتید مشاوره اعتقادی هستند، افزود: در این بخش به سؤالات شبهات دینی و اعتقادی معتکفان در زمینه‌های «دین‌شناسی عمومی»، «علوم قرآنی و حدیث»، «فلسفه و عرفان»، «تاریخ و سیره انبیاء و ائمه معصومین(ع)»، «فرق و مذاهب»، «منبع‌شناسی دینی» و «شخصیت‌شناسی دینی» پاسخ داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها