مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست:

مصرف آب در ایران 4 برابر استاندارد جهانی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تامین آب شهروندان تهرانی نیازمند صرفه جویی 20 درصدی در مصرف است.
کد خبر: ۶۷۲۲۴۸
تامین آب تهران، نیازمند صرفه‌جویی ۲۰ درصدی

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، خسرو ارتقایی درباره تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر مصرف آب شهروندان، افزود: تا پیش از اجرای این قانون، هر سال مصرف آب سه درصد افزایش داشت اما در سال های اخیر به خاطر اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها، این رشد متوقف شده است.

وی افزود: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، افزایش 20 درصدی قیمت آب را شاهد هستیم که این افزایش برای مصارف تا 20 مترمکعب تنها هزار تومان است.

ارتقایی با بیان اینکه برای مدیریت مصرف آب شهر تهران به همه مشترکان پرمصرف به ویژه مشترکان دولتی هشدار داده شده است، افزود: در صورت عدم رعایت مصرف بهینه، انشعاب آب مشترکان پرمصرف برای مدتی قطع می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران درباره هدررفت آب در بخش کشاورزی ، گفت: بیش از 90 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی و در تهران نیز تنها بخشی از آب سدهای امیرکبیر و ماملو برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه باید با کمک وزارت جهادکشاورزی مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه شود، افزود: بخش کشاورزی باید به سمت استفاده از روش های نوین در مصرف آب حرکت کند زیرا بازده 40 درصدی آب کشاورزی اصلا مناسب نیست.

ارتقایی آبیاری تحت فشار، قطره ای و افزایش بازده را ازجمله روش های نوین در کشاورزی عنوان کرد و گفت: با استفاده بهینه از آب کشاورزی می توان با همین میزان آب مصرفی، محصول بیشتری تولید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها