سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: خیلی‌ها می‌گفتند ما شانس صعود نداریم اما با تلاشمان این کار را ممکن کردیم و حالا هم فقط سخت کار می‌کنیم تا از گروه‌مان بالا برویم.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۶
کروش: از رحمتی استفاده می‌کنم اما بعد از جام جهانی

کارلوس کروش در حاشیه تمرین تیم ملی درباره برنامه‌اش در اردوی فعلی گفت: خیلی ساده است، قرار است سخت کار کنیم. در اردوی قبلی گام اول آماده‌سازی را انجام دادیم و بعد از چند روز استراحت آماده اردوی اتریش هستیم. با 18 بازیکن کار را آغاز کرده‌ایم و امیدوارم هرچه سریع‌تر سایرین هم به ما اضافه شوند.

او درباره لژیونرها هم صحبت کرد و افزود: فکر می‌کنم که نهایتا تا 18 می تیم کامل شود. البته برخی از بازیکنان لژیونر ما نیاز به کمی استراحت هم دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به سوالی درباره حضور فرگوسن در بازی ایران و آرژانتین و دوستی‌اش با "ادو" عنوان کرد: من درباره فرگوسن اطلاعی ندارم و نمی‌دانم منشاء خبر کجاست اما آقای ادو دوست من است و مدیر ورزشی کورینتیانس است. ایشان در کارهای اداری و لجستیک در برزیل به ما کمک می‌کند.

کروش در پاسخ به سوالی درباره برخی بازیکنان مثل جماعتی و لک و اینکه آنها بار دیگر می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند یا خیر اظهار کرد: مهلت پایانی فیفا برای ارسال لیست 30 نفره 13 می است. ما باید یک فرآیند منطقی طی کنیم. برخی بازیکنان در اولویت بالاتری قرار دارند و قاعدتا آنها می‌توانند در تیم ملی باشند.

وی همچنین درباره علی کریمی گفت: کریمی هم یکی از بهترین‌های ایران است. او تصمیم به خداحافظی گرفت و بعد از مدتی خواست به تیم ملی برگردد. من به شخصه بازی او را خیلی دوست دارم و او یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. من واقعا دوست داشتم تعداد بیشتری را با خودم به جام جهانی ببرم، من برای کریمی احترام زیادی قائلم و او در صعود ما به جام جهانی کمک زیادی کرده است.

کروش در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی درباره لژیونرهای تیم ملی اظهار کرد: در حال حاضر 60 درصد تیم ما را بازیکنان داخلی تشکیل می‌دهند و 40 درصد باقیمانده خارجی هستند. آنها در لیگ انگلستان، اسپانیا و برخی دیگر از نقاط جهان تجربه بین‌المللی کسب کردند و ما باید از تجربه آنها استفاده کنیم. اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما در گروهمان با آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروهیم. آنها بازیکنان بین‌المللی متعددی دارند اما ما یک بازیکن هم نداریم که در چمپیونزلیگ بازی کرده باشد. این در حالی است که بازیکنان آنها هر سال این کار را می‌کنند. خیلی‌ها می‌گفتند ما شانس صعود نداریم اما با تلاشمان این کار را ممکن کردیم و حالا هم فقط سخت کار می‌کنیم تا از گروه‌مان بالا برویم.

او در پاسخ به سوالی درباره مهدی رحمتی و اینکه او اگر با نامه‌ای به خاطر رفتارش عذرخواهی کند می‌تواند به تیم ملی برگردد، بیان کرد: بیاییم شفاف صحبت کنیم. من مشکل شخصی و حرفه‌ای با رحمتی ندارم. من قدردان زحمات او هستم و برایش احترام زیادی قائل هستم. اگر کسی بخواهد جلوی من به او بی‌احترامی کند با فردی روبه‌رو می‌شود که با او می‌جنگد و نمی‌گذارد که به شخصیت رحمتی توهین شود. در حال حاضر تلاش من روی نگرش و رفتار حرفه‌ای در تیم ملی است که باید جاری باشد. کسانی بودند که با زحمتی که کشیدند باعث شدند از گروه‌مان بالا برویم و اولویت من با آنهاست. من یک چیز را به خودش گفته بودم و الان به شما هم می‌گویم اگر من در ایران بمانم، بدون هیچ شکی از او استفاده می‌کنم، هر چند که در ایران به نظر می رسد کسی دیگر مرا نمی خواهد. هنوز روی نظر اولم هستم که او از بهترین‌های ایران است اما الان کسانی مثل احمدی، داوری، حقیقی حضور دارند که اولویت من آنها هستند.

به گزارش ایسنا، کروش در پایان درباره سرنوشت خودش در ایران گفت: قبلا هم گفته بودم اگر بعد از جام جهانی یک برنامه تمرینی خوب وجود داشته باشد و مشکلاتی مانند امروز وجود نداشته باشد، می‌توانیم از استرالیا با مدال برگردیم اما خود من در حال حاضر مهم نیستم، مهم تمرکز روی کارم است و شرایط ملی که اهمیت دارد. شما اگر جای من بودید و بعد از 10 ماه شایعاتی را می‌شنیدید، چه کار می‌کردید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
۰
۰
امیدوارم بزودی شر این گنده دماغ پرافاده از سر تیم ملی ایران كنده شود و مطمئن باش رحمتی به عنوان یك ایرانی دیگر با كروش صلاح نیست كار كند!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
۰
۰
رحمتی عقاب اسیاست احتیاجی به تایید كروش ندارد بعد از جام جهانی هم شما مرخصی
رضا ك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
مهم تیم ملی هست نه رفتن بعضی ها به جام جهانی. به نظر من ما ایرانی ها خیلی احساسی هستیم و به همین خاطر پیشرفت زیادی نكردیم. و خواهشا بذارید آقای كروش كارش را انجام دهد. مهم ایرانه ایران ایران.....
رضا
Australia
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
رحمتی رو دوسش دارم ولی یادمون باشه عقاب اسیا عابدزاده بوده و هست
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
اقا رضا اگر قراره از قبل ترها بگیم كه نشان عقاب برای ناصر خان بوده با احترام به عابدزاده و ظلی و .........................................

نیازمندی ها