پنج نفر از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی خود به رییس‌جمهور خواستار برخورد با مشاور اقوام و اقلیت‌های مذهبی رییس‌جمهور شدند. اشاره آنها به اظهارات اخیر یونسی درباره جایگزینی نماد شیر و خورشید به‌جای هلال‌احمر است.
کد خبر: ۶۷۱۶۵۵
تذکر به رییس‌جمهور به‌دلیل اظهارات مشاور

طاهری، سالک، بیاتیان، عباسپور و موسوی لارگانی اظهارنظر یونسی را تضعیف‌کننده اسلام و نظام اسلامی دانسته و از رئیس‌جمهور خواستند در خصوص کنترل چنین اظهار نظری تلاش کند.

آیت‌الله مکارم‌: مسئولان وعده‌هایی بدهند که شدنی باشد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: بالا بردن سطح توقع مردم به‌طوری که قابل پاسخگویی نیست، کار اشتباهی است که موجب نارضایتی می‌شود.

به گزارش مهر، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود افزود: مسئولان تلاش کنند طوری وعده بدهند که بتوانند اجرا کنند و مانند برخی نمایندگان در تبلیغات انتخابات، وعده‌های ناممکن ندهند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت باید به مساله پوشش، نظارت جدی‌تری داشته باشد. وی با اشاره به مطرح شدن موضوع فرهنگ در نامگذاری امسال اظهار کرد: در این سال، فرهنگ جامعه باید به مقدار ممکن اصلاح شود.

هدفگذاری برای ساخت شناوری با ۳ برابر سرعت شناور آمریکایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که سرعت شناور، یکی از موارد تعیین‌کننده نتیجه نبرد در دریاست، گفت: دستیابی به فناوری ساخت شناورهای تندرو با سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی را هدفگذاری کرده‌ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار علی فدوی در حاشیه سومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، افزود‌: آمریکایی‌ها اظهار کرده‌اند درآینده دیگر درگیر جنگ‌های زمینی نخواهند بود و رویارویی آینده آنها یکی در دریا و دیگری در عرصه جنگ سایبری خواهد بود.

تجمع غیرقانونی در میدان فاطمی

روز گذشته درحالی تعدادی از افراد در اعتراض به بدحجابی جامعه اقدام به برگزاری تجمع و صدور بیانیه کردند که روابط عمومی استانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هرگونه تجمع بدون مجوز در شهر تهران را غیرقانونی دانست. پیش از این فرماندار تهران گفت طلابی که درخواست تجمع را داده بودند، این درخواست را پس گرفته‌اند.

عارف هم صاحب دانشگاه شد

درحالی‌که پیش از این فعالیت دانشگاه ایرانیان منسوب به محمود احمدی‌نژاد خبرساز شده بود، دیروز جعفر میلی‌منفرد، معاون آموزشی وزارت علوم هم گفت که دانشگاه عارف مجوز تاسیس گرفته، اما هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که بسیاری از متقاضیان موسسات غیرانتفاعی چهره‌های سیاسی هستند، گفت: این افراد صرفا سیاسی نیستند و بیشتر افرادی که به عنوان هیات موسس مراجعه می‌کنند سال‌ها در عرصه آموزش فعالیت کرده‌اند.

واکنش زیباکلام به مستند جنجالی

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه در گفت‌وگو با نسیم درباره مستند «من روحانی هستم» گفته که این مستند را ندیده‌، اما خاطرات هاشمی‌رفسنجانی را به عنوان سند قبول دارد.

او تاکید کرده است: حضور روحانی در ماجرای مک‌فارلین طبق خاطره هاشمی یقینا درست است. وی این را هم اضافه کرده است که در این مستند، اصل بحث مک فارلین مطرح نشده است، این مستند جریان مک فارلین را به صورت یک خیانت در آورده که همه دارند از آن فرار می‌کنند و ماجرای «کی بود کی بود من نبودم» شده است.

مناظره کنندگان هسته‌ای

کمیسیون امنیت ملی مجلس با هدف بررسی اهداف حقوقی و سیاسی توافق ژنو، بنا دارد مناظره‌ای را برگزار کند. آن‌گونه که تسنیم خبر داده، عباس عراقچی و حمید بعیدی‌نژاد از اعضای تیم فعلی مذاکرات هسته‌ای و علی باقری و عسگری از اعضای تیم پیشین در این مناظره حضور خواهند یافت.

خبرسازی صهیونیست‌ها به‌دلیل یک آتش‌سوزی

پس از آتش‌سوزی یک انبار روغن در قزوین، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری عجیب مدعی شد: در شهر قزوین یک «سایت هسته‌ای اعلام نشده» وجود داشته است!

به گزارش واحد مرکزی خبر، هرچند دلیل این آتش‌سوزی براساس برآوردهای اولیه، جوشکاری اعلام شده، اما روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی به نقل از این شبکه نوشته است: قزوین محل «یک سایت هسته‌ای اعلام نشده» است که در آن اورانیوم انبار شده است.

«قانون» توقیف شد

علیرضا نیکویی، جانشین مدیرمسئول روزنامه‌ «قانون» در گفت‌و‌گو با ایسنا، از توقیف این روزنامه با حکم دادستانی تهران خبر داد و اظهار کرد: رونوشت نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد از سوی دادستانی تهران برای ما ارسال شده که براساس آن، روزنامه‌ قانون رسما توقیف شده است. به گفته وی، شفیعی، بازپرس شعبه‌12 دادسرای فرهنگ و رسانه این نامه را امضا کرده است. مسعود کاظمی دبیر تحریریه‌ این روزنامه‌ انتشار خبر «آزادی آقای رویانیان» را دلیل اعلام جرم علیه این رسانه اعلام کرد. به گفته او، خبر آزادی رویانیان با وثیقه‌ یکصد میلیارد تومانی از سوی خبرگزاری «دانا» عصر سه‌شنبه منتشر شده و روزنامه‌ قانون همان خبر را منتشر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها