مرد شیاد سر متقاضیان وام کلاه می‌گذاشت

مرد شیاد که با فریب متقاضیان وام با مدارک آنها از شعبات یک موسسه‌ مالی در تهران وام می‌گرفت و بدون پرداخت اقساط متواری می‌شد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۱۶۵۳
مرد شیاد سر متقاضیان وام کلاه می‌گذاشت

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زنی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد دریافت وام را داشتم که موفق نشدم تا این که در یکی از روزنامه‌ها آگهی یک شرکت بازرگانی را خواندم که در زمینه معرفی افراد برای دریافت وام به بانک‌ها فعالیت می‌کرد. روز بعد به دفتر این شرکت رفتم. پس از گفت‌وگو با مردی که خود را مدیرعامل معرفی می‌کرد تقاضای وام پنج میلیون تومانی را ارائه دادم و مدارک خود و شوهرم را که ضامن دریافت وام بود همراه یک میلیون تومان به وی تحویل دادم.

وی اضافه کرد: هفته بعد به سفارش وی مدارک را نزد مدیرعامل یک موسسه مالی بردم و قرار شد نام من در نوبت وام گیرندگان قرار گیرد.

شاکی افزود: با گذشت چند ماه هر بار که تماس می‌گرفتم، کارمندان موسسه مالی ادعا می‌کردند، دستور پرداخت وام من هنوز صادر نشده و باید منتظر بمانم تا این که چند روز پیش اخطاریه کتبی از همان شعبه موسسه مالی دریافت کردم که از شوهرم خواسته شده بود اقساط پرداخت نشده مردی را که ضمانتش را کرده، بپردازد در غیر این صورت از او شکایت می‌شود.

شاکی گفت: در پی این تماس به موسسه مورد نظر رفتم که متوجه شدم کسی که وام گرفته همان صاحب شرکت بازرگانی بوده و او از مدارک شوهرم برای دریافت وام به نام خودسوء استفاده کرده است. شاکی تصریح کرد: به دفتر شرکت بازرگانی رفتم اما آن مکان در اختیار فرد دیگری بود و کسی نمی‌دانست مدیرعامل به کجا نقل مکان کرده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی بازپرس علی صادقی‌زاده، تحقیقات پلیس در این باره آغاز و صاحب موسسه مالی به مرکز پلیس احضار شد و در اظهاراتش ادعا کرد، متهم فراری را چند مرتبه ملاقات کرده که برای فراهم کردن مقدمات پرداخت وام به چند نفر به دفتر موسسه مالی آمده بوده و ادعا می‌کرده وام‌ها را برای تسریع در کار به نام خود دریافت می‌کند تا راحت‌تر وام را در اختیار متقاضیان قرار دهد و گمان نمی‌کردیم او کلاهبردار باشد.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد، متهم فراری با فریب افراد دیگری به دیگر شعبات همین موسسه مالی رفته و با ارائه مدارک مردم که ادعا می‌کرده آنها از اقوام یا اعضای خانواده‌اش هستند وام‌های کلان تا سقف صد میلیون تومان دریافت کرده و بی‌آن که اقساط آن را بپردازد، متواری شده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم فراری، تحقیقات تکمیلی برای دستگیری وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها