کلاهبرداری زوج جوان از 300 نفر در اصفهان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف کلاهبرداری شرکت قلابی یک زوج جوان به بهانه پرداخت وام های کلان و شناسایی 300 شاکی در این رابطه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۶۸۶
کلاهبرداری زوج جوان از 300 نفر در اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد اخبار و اطلاعات نشریات استانی کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با تبلیغات گسترده شرکتی به نام «خدمات مشاوره راهبردی ایرانیان اسپادانا با مسئولیت محدود» با موضوع تسهیل، آماده سازی و پرداخت وام های کلان مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به مشکوک بودن فعالیت این شرکت کارآگاهان تحقیقات خود را در خصوص آن آغاز کردند که در ادامه مشخص شد این شرکت توسط یک زوج جوان به نام های «ن - م» و «ز - ا» هر دو اهل آستانه اشرفیه و ساکن شهرستان شاهین شهر اصفهان راه اندازی شده و در هیچ یکی از مراکز معتبر و قانونی کشور به ثبت رسمی نرسیده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان، طی هماهنگی با مقام قضایی حساب این زوج کلاهبردار مسدود و هر دوی آنها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ خسروی افزود: با توجه به اینکه افراد زیادی به دلیل سهل انگاری در دام این شرکت کلاهبرداری افتاده بودند تحقیقات در خصوص افراد ثبت نام کننده آغاز و در این رابطه تعداد 300 نفر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران در ابتدا از متقاضیان بین 30 تا 60 هزارتومان دریافت می کردند، افزود: این افراد قصد داشتند در ادامه پرونده متقاضیان از آنها مبالغ دیگری را در چندین نوبت مختلف دریافت کنند که خوشبختانه با پیش دستی و کشف سریع و به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ادامه کلاهبرداری های این زوج جلوگیری به عمل آمد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این رابطه تمامی وجوه شاکیان به آنان بازگردانده شد و متهمان نیز همراه با پرونده و شاکیان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

وی با هشدار در خصوص کلاهبرداری شرکت های کاغذی به مردم گفت: توصیه پلیس به مردم این است که هرگز به تبلیغات و آگهی های شرکت ها با عناوین و نام های مختلف که به منظور جلب مشتری کلاهبرداری از متقاضیان در جراید چاپ می شود توجهی نکرده و بدون انجام تحقیقات لازم واطمینان از قانونی بودن شرکت ها سرمایه های خود را به آنها نسپارند.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: پلس به طور مرتب در راستای وظایف محوله خود برای مقابله و جلوگیری از این گونه کلاهبرداری ها فعالیت شرکت های سرمایه گذاری را زیر نظر دارد و در صورت غیر قانونی بودن فعالیت این شرکت ها با آنان برخورد قانونی می کند و از شهروندان نیز می خواهد در صورت مشاهده و یا مشکوک شدن به فعالیت چنین شرکت هایی سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها