وزیر نفت درحاشیه آغازبه کارنمایشگاه بین المللی نفت و گازاعلام کرد:

سرازیر شدن حجم عظیمی ازتقاضای کالا وخدمات نفتی به بازار

وزیر نفت گفت: امسال حجم عظیمی از تقاضای کالا و خدمات از سوی صنعت نفت به بازار داخلی و خارجی سرازیر می شود.
کد خبر: ۶۷۱۱۰۶
سرازیر شدن حجم عظیمی ازتقاضای کالا وخدمات نفتی به بازار

به گزارش واحد مرکزی خبر، بیژن زنگنه درحاشیه مراسم آغازبه کار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر شرکتهای داخلی و خارجی به صورت مشترک در این حوزه فعال شوند توفیق های خاص و عام درصنعت نفت حاصل می شود ، افزود: ایران ظرفیت های عظیمی برای توسعه صنایع نفت و گاز دارد از این رو درچند ماه اخیر تلاش شده طرح های جدیدی تعریف شود که وضع صنعت نفت و به طور کلی وضع اقتصاد کشور را رشد می دهد.

وزیرنفت با بیان این که واردات و صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در صنعت نفت می تواند تاثیر زیادی در بهبود روابط بین المللی داشته باشد، افزود: هم اکنون شرکتهای سازنده داخلی خوب عمل می کنند و امیدواریم با طرحهایی که در آینده نزدیک تعریف می شود این شرکتها رشد سریعتری داشته باشند.

زنگه در باره حضور پیمانکار چینی فعال در طرح توسعه میدان آزادگان شمالی گفت: فعلا این شرکت در این طرح فعال است اما از عملکرد آنها به هیچ عنوان راضی نیستیم.

وزیر نفت در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: با تمام وجود از سازندگان و صنعتگران داخلی حمایت می کنیم.

وی افزود: استفاده از رانت به عنوان اصل پذیرفته شده در سالهای اخیر از جانب برخی از سازندگان به صنعتگران واقعی تحمیل شده است.

وی افزود: این گروه صنعتگران اصلی را نابود می کنند، آنها در واقع آدمهای بی ریشه ای هستند که در این فضا رشد کرده اند.

وزیر نفت تاکید کرد: وزارت نفت با تمام وجود از سازندگان و صنعتگران داخلی و ارتقا فناوری ملی حمایت می کند.

زنگنه با بیان اینکه مفهوم کلی در حمایت از ساخت داخل تنها بخش فیزیکی آن نیست، گفت: وزارت نفت همچنین از شرکتهای دانش بنیان حمایت می کند.

وزیر نفت اقتصاد مقاومتی را یک ارمغان برای اقتصاد کشور دانست و افزود: بسیاری فکر می کنند که اقتصاد مقاومتی به معنای منزوی شدن ایران در عرصه بین المللی است، در حالی که این گونه نیست؛ اقتصاد مقاومتی در واقع ایران را به قدرت بزرگی تبدیل می کند.

زنگنه افزود: وزارت نفت خود را موظف به عملیاتی کردن این سیاست با تمام وجود می داند.

وی افزود: در این مسیر باید به ضرورت صادرات کالا و تعامل سازنده با پیمانکاران خارجی با هدف ارتقا ساخت داخل توجه شود.

نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور وزیر نفت، سفیران چند کشور خارجی، برخی نمایندگان مجلس و سازندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور 800 شرکت خارجی از امروز تا 19 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

22 کشور فعال و صاحب فناوری در عرصه انرژی، از جمله استرالیا، الجزایر، اتریش، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، چین، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، ترکیه، اسپانیا، سویس، تایلند و انگلستان برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به تهران آمده اند .

در این نمایشگاه بیش از 1200 شرکت داخلی حضور دارند که زیرگروه‌های تخصصی همچون، پیمانکاران عمومی، مهندسان مشاور، مراکز پژوهشی و آموزشی، خدماتی (فنی و بازرگانی)، بهینه‌سازی مصرف سوخت، پیمانکاران ساختمان و نصب، شرکت‌های فناوری، سازندگان تجهیزات و قطعات مرتبط با صنعت نفت و تولید‌کنندگان و صادرکنندگان فراورده‌های نفتی، پتروشیمی و شیمیایی دارند.

اکبر نعمت الهی، مدیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی از رشد 3 برابری شرکت های خارجی در مقایسه با نمایشگاه هجدهم خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها