فرمانده نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بر این باورم که پوتین خواهد توانست به اهداف خود را در شرق اوکراین جامه عمل بپوشاند، بدون اینکه نیروهای روس از مرزها عبور کنند.
کد خبر: ۶۷۱۰۸۴
پوتین اهدافش را در اوکراین محقق می کند، بدون جنگ

به گزارش رویترز، ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای ناتو در اتاوا پایتخت کانادا در برابر شخصیت های نظامی و دیپلماتیک با تاکید براینکه دیگر اعتقادی به ورود مستقیم روس ها به اوکراین ندارد، گفت که انتظار دارد روسیه از طریق ایجاد اعتراضات و ناآرامی، اهداف خود را در شرق اوکراین محقق کند.

بریدلاو افزود: به یاد آورید که رییس جمهور روسیه می گفت نیروهایش در شبه جزیره کریمه حضور ندارند اما حالا اقرار می کند (نیروهای روسیه در آنجا) حضور دارند. همین امر با گذشت زمان در اوکراین نیز آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آنچه در کریمه شاهد بودیم به شکلی مشابه در شرق اوکراین در حال رخ دادن است.

فرمانده ناتو در ادامه گفت: تا یک هفته پیش بر این باور بودم که واکنش نظامی روسیه و اعزام نیروهای آن کشور به جنوب اوکراین، گزینه قوی تر است با این فرض که مسکو نیاز به پلی در خشکی دارد تا امنیت شبه جزیره کریمه را تامین کند و سپس به سوی بندر اودسا در دریای سیاه و از آنجا به غرب در جهت مولداوی حرکت خواهد کرد.

بریدلاو افزود: امروز باید به اطلاعتان برسانم که این ایده را دیگر ندارم ...بر این باورم که پوتین اهدافش را در شرق اوکراین بدون آنکه نیروهایش از مرزها بگذرند، محقق خواهد کرد.

فرمانده نیروهای ناتو تحقق این اهداف را از طریق مداخله غیر مستقیم نظامی با ایجاد ناآرامی در شرق اوکراین دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها