سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

مذاکرات 1+5 با ایران خوب پیش می رود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی در مورد گفتگوهای هسته ای ایران گفت: این مذاکرات به خوبی پیش می روند و درست نیست زمانیکه گفتگوها در مسیر درستی هستند نسبت به آن حساسیت نشان دهیم.
کد خبر: ۶۷۰۹۲۸
مذاکرات 1+5 با ایران خوب پیش می رود

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" در پاسخ به پرسشی در این خصوص که سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران شکست خورده گفت: می خواهم توجه شما را به این نکته جلب کنم که یکی از پرچالش ترین اقدامات وزارت خارجه آمریکا تلاش برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی است. ما حقیقتا در مذاکرات با ایران در حال پیشرفت هستیم. بهتر است مردم بر روی موضوعی که خوب پیش می رود حساس نشوند.

وی در ادامه در واکنش به افرادی که با دیدی منفی به مذاکرات ایران و 1+5 نگاه می کنند، گفت: این خیلی راحت است که مقاله ای منفی درباره این مذاکرات بنویسیم. اما ما در این مذاکرات پیشرفت داشته ایم و در حدود یک هفته دیگر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برای رسیدن به توافق جامع هسته ای آغاز می کنیم.

هارف پیشتر نیز در این خصوص گفته بود: همانطور که در برنامه اقدام مشترک گفته ایم هیچ توافقی بین دو طرف حاصل نمی‌شود مگر آنکه بر سر همه چیز توافق شود. ممکن است که ما به 95 درصد موافقت برسیم و هنوز توافق نهایی حاصل نشود. نمی خواهم کسی فکر کند که رسیدن به یک توافق حتمی است. هدف ما رسیدن به توافق 100 در صدی است. پیشرفت های زیادی در این رابطه داشته ایم اما کارهای بیشتری پیش رو داریم.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از دیروز در نیویورک آغاز شده و قرار است از هفته آینده نیز دور چهارم مذاکرات در وین آغاز شوند. هدف از این مذاکرات تهیه پیش نویس توافق جامع هسته ای در چارچوب توافق نامه ژنو است که در نوامبر سال گذشته میلادی میان ایران و 1+5 امضا شد.( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
۰
۰
امام فرمود هر كجا دیدید امریكاییها از شما خشنود شدند ببینید كجای كارتان عیب دارد.بله چند وقت نیست كه گفتند دستاورد توافق ژنو برای امریكا از حمله نظامی بیشتر بود

نیازمندی ها