سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

مذاکرات 1+5 با ایران خوب پیش می رود

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اولین مرحله از مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ در وین را خوب و سازنده خواند و گفت: ما بر این باوریم که این دور از مذاکرات، مفید بود.
کد خبر: ۶۴۸۲۱۲
براین باوریم این دور از مذاکرات، مفید بود

به گزارش شبکه خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تله کنفرانس خود در شهر وین اتریش، درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ‌در زمینه مسائل خاص مانند برچیدن (برنامه هسته ای)، باید بگویم ما برای ماه های متمادی به صراحت گفته‌ایم که هدف ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

هارف گفت: اگر انجام این کار نهایتاً مستلزم نوعی برچیدن (تأسیسات هسته ای) باشد، همه این ها بحث هایی است که به عنوان بخشی از مذاکرات جامع، برای گفتگو روی میز خواهند بود. ما گفته ایم که به همه نگرانی های جامعه بین الملل باید در قالب این بحث ها، رسیدگی شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: به عقیده ما این مجموعه بحث ها، سازنده و مؤثر بوده است.


هارف تاکید کرد: ما این گفتگوها را برای شش ماه ادامه می دهیم تا ببینیم آیا می توانیم به توافق جامعی دست یابیم که به همه نگرانی های ما پایان دهد.

وی تصریح کرد: درباره مسائل خاص نیز باید بگویم دو طرف با مواضع مشخصی در ذهن خود به پای میز مذاکره می آیند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: با وجود این، معتقدیم که در چند روز اخیر پیشرفت هایی داشته ایم و امیدواریم که به موازات جلو رفتن گفتگوها این پیشرفت ها را مبنای کار خود قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها