بوی نامطبوع نان در برخی نانوایی‌های ایلام

مدیر شرکت غله ایلام بوی نامطبوع نان در برخی نانوایی‌های شهر ایلام را رطوبت گندم‌های وارداتی دانست.
کد خبر: ۶۷۰۳۰۹

حمزه منصوری افزود: علت انتشار این بو، رطوبت گندم وارداتی بوده که بعد از دریافت گزارش‌های مردمی بلافاصله آردهای مانده جمع‌آوری شده‌اند.

وی گفت: با توجه به بازرسی‌ها و نظارت‌های صورت گرفته اکنون نانوایی‌ها، نان باکیفیت تحویل شهروندان می‌دهند و اگر هم گزارشی در این زمینه دریافت شود به صورت جدی رسیدگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی درباره میزان تولید گندم استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: در سطح استان بیش از 40 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم شامل کشت آبی و کشت دیم وجود دارد که پیش‌بینی‌ می‌شود از این میزان سطح 300 هزار تن گندم، تولید و 240 هزار تن به مراکز خرید تحویل داده شود.

وی با بیان این‌که تعداد مراکز خرید به 44 مرکز رسیده است، افزود: با توجه به افزایش تولید گندم امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت‌ مراکز خرید و سیلو‌های استان بیش از 50 درصد افزایش می‌یابد. برای خرید این مقدار گندم هشت سیلو با ظرفیت 200 هزار تن گندم از کشاورزان با استاندارد کامل آماده خرید هستند.

منصوری با بیان این‌که خرید گندم از اول اردیبهشت از سه شهرستان مهران، دهلران و آبدانان شروع شده است، تصریح کرد: با فعالیت 12 مرکز خرید در این شهرستان‌ها تا روز دوازدهم اردیبهشت، 21 هزار و 242 تن گندم خریداری شده که 16 هزار تن آن معمولی و بقیه از نوع دوروم بوده است.وی ادامه داد: بیشترین خرید گندم در شهرستان دهلران 17 هزار و 253 تن بوده است. خوشبختانه پول گندم کشاورزان به روز پرداخت می‌شود. مراکز خرید گندم در سطح استان به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و کشاورزان هر موقع توانستند می‌توانند برای تحویل گندم خود به سیلوها مراجعه کنند. در سیلوها یک مسئول کنترل کیفی، حراست و ذی‌حسابی شرکت غله مستقر بوده و به نحو مطلوبی گندم را خریداری می‌کنند.

منصوری با اشاره به این‌که کیفیت گندم امسال با توجه به بارش‌های بموقع و پراکنشی از کیفیت مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: کیفیت گندم در بعضی از مزارع حوزه شمالی به دلیل آفت سن، نسبت به مزارع شهرستان‌های جنوبی ایلام پایین‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها