رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور و در پاسخ به اظهارات دبیرکل خانه کارگر که مانع راهپیمایی کارگران در روز کارگر می ­شوند، گفت: دلیلی برای ممانعت نیست، چون حضور کارگران نمود دموکراسی قشری در جامعه و نماد وفاداری این قشر زحمتکش به نظام اسلامی است.
کد خبر: ۶۶۸۵۶۶
دلیلی برای ممانعت از راهپیمایی کارگران وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از کارگران از استانهای مختلف کشور در آستانه روز جهانی کارگر با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، کارگران را زحمتکش ترین قشر در همه جوامع خواند و گفت: حاصل دسترنج آنها رونق تولید، اقتصاد و بهبود زندگی مردم است.

وی، قناعت و متانت را دو ویژگی بارز کارگران دانست و گفت: در جامعه ایران، کارگران جزو متدینین هستند و این ویژگی آنان را از کارگران سایر کشورها، متمایز می­نماید.

الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به یک داستان تاریخی از صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) که کسی از زهد و عبادت برادرش تعریف می کرد، گفت: شرافت کسی که کار می کند از کسانی که کار نمی کنند و زندگی آنها را دیگران تأمین می کنند، بیشتر و بالاتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اوضاع جهان و مهاجرت های اجباری بعضی ها برای به دست آوردن کار که بعضاً دچار مشکلات زیاد مهاجرت می شوند، گفت: باید شخصیت انسانی کارگران محترم و واجب الاحترام باشد، چون بیش از همه زحمت می کشند و کمتر از همه مزد می گیرند.

وی با اشاره به نقش کارگران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس، گفت: به عنوان یک مسؤول در نظام اسلامی شهادت می دهم که کارگران با همه نارسایی ها همیشه در خدمت انقلاب بوده اند و درجنگ هم یا رزمنده سنگرها بودند، یا در کارخانه های نا امن از بمباران، کار می کردند و یا مقداری از درآمدهای اندک خویش را به جبهه ها کمک می کردند.

الله هاشمی رفسنجانی همچنین افزود: آرزو داشتیم پس از جنگ، اشتغال در کشور به گونه ای باشد که کارگر، شغل خود را انتخاب نماید و برنامه ها برای حذف بیکاری بود و توانستیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم، که متأسفانه پس از دوران سازندگی با همان روند ادامه نیافت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین نیازهای زندگی کارگران را از ضرورت های جامعه دانست و گفت: اگر عرضه شغل از تقاضای کار بیشتر و یا مساوی باشد، هیچکس نمی تواند از کارگران بیگاری بکشد.

وی سازماندهی تشکل های کارگری برای مطالبات را شیوه ای مرسوم در دنیا دانست و گفت: خانه کارگر هم با این هدف تشکیل شد و باید سخنگوی کارگران در بیان مشکلات و رابط آنان با نظام برای تعامل و مطالبه حقوق باشد.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر لزوم توجه به خواسته های کارگران، افزود: انسانی که به جامعه بهره می رساند و انسانی که مصرف کننده است، مساوی نیستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رقابت را اصلی مهم در رشد تولید جوامع دانست و با تقبیح تبعیض، گفت: همیشه بر تحصیل فرزندان کارگران تأکید می کردیم تا با شرافت انتسابی و موفقیت های اکتسابی، زندگی خود و پدرانشان را تأمین نمایند.

گفتنی در آغاز این دیدار، آقای محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر با ارائه گزارشی از اوضاع کارگران و کارگاه ها و کارخانه های کشور در 8 سال گذشته و دوران تقریباً نه ماهه دولت تدبیر و امید، گفت: کارگران در شرایط جدید به نفع نظام و برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند و انتظار دارند حقوق بر حق آنان نیز برای زندگی شرافتمندانه تأمین شود.

همچنین چند نفر نیز به نمایندگی از کارگران کیان تایر و کارگران قراردادی به بیان مشکلات خویش و ارائه راهکار پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
خوب این بود داستان امروز روز كارگر ادامه این داستان در روزهای كارگر سالهای بعد . زودتر برید پی كار خودتان و خوابهای خوش ببینید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها