سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

محاکمه غیابی 13 متهم فراری فتنه ۸۸

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

نجات 358 محکوم از مجازات اعدام

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت غیابی ۴ نفر از فتنه‌گران فراری به خارج از کشورخبر داد و گفت: در سال 92 سیصدو پنجاه و هشت نفر محکوم به قصاص نفس بودند که با تلاش قوه قضاییه ، دادستان ها ،‌ شوراهای حل اختلاف و رضایت اولیای دم این تعداد اعدام نخواهند شد .
کد خبر: ۶۶۷۹۹۲
نجات 358 محکوم از مجازات اعدام

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در باره چک ارزی بابک زنجانی که موعد آن ششم اردیبهشت بود گفت: این چک ارزی پاس نشده است و تا زمانی که وی وجوهی به هر دلیلی گرفته ، برگردانده نشود تغییرات اساسی در پرونده وی اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می شود اگر بابک زنجانی بدهی خود را پرداخت کند آزاد می شود، گفت: این بحث بعدی است و به طور کلی هر متهمی اگر تلاش کند که جبران مافات کند حتماً تغییری در روند رسیدگی به پرونده اش صورت می گیرد و در این پرونده نیز مسلماً قرار بازداشت وی تبدیل می شود و اینکه جزئیات آن به چه صورت خواهد بود این موضوع بر عهده قاضی پرونده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی که گفته می شود یکی از مدیران بانکی آذربایجان شرقی دستگیر شده است آیا شما این موضوع را تایید می کنید؟ گفت: بله دستگیری آن را تایید می کنم و چند وقت پیش یکی از مدیران عامل بانکی که پیش از این نیز در پرونده سه هزار میلیارد تومانی تحت تعقیب قرار گرفته بود پرونده مفتوحی داشت و در پرونده بابک زنجانی نیز تحت تعقیب قرار گرفت، بازداشت شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت:‌ در هفته ای که گذشت ۴ نفر از عوامل فتنه که به خارج از کشور متواری شده اند به طور غیابی محکوم شدند .

وی از ممنوع الخروج شدن تعدادی از عوامل فتنه نیز خبرداد و گفت: چون حکم قطعی نیست فعلا نمی توانم اسامی را اعلام کنم .

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص نرخ دیه هم گفت: دیه در سال 93 برای ماههای غیر حرام 150 میلیون تومان و برای ماههای حرام 200 میلیون تومان است و این موضوع از اول فروردین قابل اجراست . ‌
اژه ای افزود :‌ طبق قانون رئیس قوه قضاییه می تواند تا آخر فروردین قیمت دیه را اعلام کند اما اجرای آن از اول فروردین است .

سخنگوی قوه قضاییه گفت :‌ دادستان به عنوان مدعی العموم در قضیه اسفناک فشافویه وارد شده است .

محسنی اژه ای افزود: ‌با این حال از مسئولان محیط زیست و آب و فاضلاب انتظار داریم که نه تنها در این نقطه بلکه در هر جایی که به محیط زیست لطمه وارد می شود توجه بیشتری داشته باشند .

وی گفت: در این موضوع اتفاق تاسف باری رخ داد و در مدت زمانی کوتاه لطمه ای بزرگ وارد شد و تعداد زیادی ماهی از بین رفت .

وی گفت : در این خصوص پرونده تشکیل شده است و مسیر دنبال می شود .

اژه ای در بخش دیگری از سخنانش برخی اتفاقات جهان و منطقه را تاسف بار خواند و گفت :‌کسانیکه مدعی دموکراسی هستند نمی توانند ببینند که ملتی در عراق و افغانستان می خواهند انتخابات برگزار کنند و مردم را شب و روز به خاک و خون می کشند .

وی گفت: ‌این تروریست ها از ناحیه قدرت های بزرگی حمایت می شوند که خودشان داعیه طرف داری از دموکراسی دارند .

اژه ای گفت: اینها پیشاپیش در رابطه با انتخابات سوریه اظهار نظر می کنند و می گویند قبول نداریم؛ ‌شما کی هستید که قبول ندارید ؟

وی در بخش دیگری از سخنانش از صاحبان رسانه خواست اخبار صحیح و متقن منتشر کنند .

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این اقدام به نفع همه و به نفع صاحب رسانه ها ست چرا که انتشار اخبار کذب و بی پایه موجب تشویش اذهان و بی اعتمادی می شود که همه برای جامعه و هم برای منتشر کننده مضر است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت : در پرونده ستاد سوخت و یکی از باشگاه های ورزشی (پرسپولیس) سه نفر با قرار وثیقه بازداشت شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ، در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید پرونده دو تن از اعضای ستاد سوخت و باشگاه ورزشی پرسپولیس به کجا رسید و اتهامات آنها چه بوده است گفت : درباره جزئیات اتهامات تا وقتی که منجر به صدور حکم قطعی برای متهمان نشده است نمی توان اظهارنظر کرد و همانطور که بارها گفته ام خلاف قانون است اما در این خصوص پرونده ای تشکیل شده است .

وی افزود : همانطور که پیش از این نیز گفته ام 8 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته اند که ممکن است برخی افراد به این تعداد اضافه و یا از این تعداد کم شده باشد که هم اکنون سه نفر با قرار وثیقه بازداشتند و بقیه نیز با تامین وثیقه آزاد شده اند.

محسنی اژه ای گفت : پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و رسیدگی به آن ادامه داد و متهمان پرونده نیز از ستاد سوخت و این باشگاه ورزشی است .

محسنی اژه ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که پرسید گفته می شود علت توقیف روزنامه ابتکار به خاطر انتشار خبر برکنار اسماعیلی رئیس سابق سازمان زندانها بوده است آیا در این خصوص با دیگر رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده اند برخورد می شود.

وی ادامه داد به هر حال فردی که مسئول روزنامه است و خبری را که منتشر می کند در این شرایط اگر خبر دروغ و کذبی باشد طبیعی است که هر چه سریعتر باید با آن برخورد شود و اگر دیگر نشریات و رسانه ها نیز ثابت شود که اخبار کذبی منتشر کرده اند درباره آنها نیز برخورد صورت می گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نحوه ورود برخی اشیا ممنوعه به داخل زندانها و همچنین درخصوص کشف مشروبات الکلی در داخل زندان توضیحاتی ارائه کرد .

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر کشف گوشی های ماهواره ای و مشروبات الکلی را در بندی از زندان تایید می کنید یا نه گفت : برخی اشیاء به صورت قطعه قطعه وارد زندان می شود و این اقدام آرام آرام و با اشکال مختلف صورت می گیرد و در داخل زندان این قطعات ترکیب و به هم وصل می شوند و این اتفاق در برخی بندها رخ داده است .

وی گفت : در بحث مشروبات الکلی هم ما نقل قول آن نماینده مجلس را دروغ تلقی نمی کنیم اما افراد زندانی با میوه و امکاناتی که در زندان در اختیار دارند در طول مدت زمان مشروب تهیه می کنند و این به این معنا نیست که مشروب از بیرون وارد شود و یا اینکه پاتیل مشروب ساخته شود .

وی گفت : ما باید اجازه دهیم که اینگونه اطلاعات را مسئولان ذیربط اعلام کنند و در خصوص بند 350 زندان اوین لازم است که به سهم خودم از رسانه ملی که روشنگری کرد تشکر کنم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا مدیرعامل بانکی که اعلام کردید دستگیر شده است در تبریز بود گفت : آن فردی که مورد نظر من بود در تهران است نه تبریز .

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین نتایج پرونده تصادف اسکانیا در جاده تهران ـ قم و همچنین حادثه سد کارون گفت : در بحث سد کارون ، اوضاع بسیار خوب پیش رفت و قبل از اینکه پرونده به سرانجام برسد به صدمه دیدگان ، علی الحساب دیه پرداخت شد .

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد : در خصوص پرونده سد کارون اقداماتی از قبیل اضافه شدن روشنایی هم انجام شد و دولت هم باید در خصوص احداث پل ورود کند اما باید از همکاری وزارت نیرو در این خصوص تشکر کرد .

وی درباره پرونده اسکانیا گفت : این موضوعی متفاوت است چرا که شرایط و نواقصی برای این وسیله نیز وجود دارد و این پرونده هنوز به نتایج نهایی نرسیده است و پیگیریم.

وی گفت : این پرونده دارای دو بخش قضایی و فنی است و آن طور که در موضوع سد کارون پیشرفت کرده ایم این پرونده پیش نرفته است و سازمان های ذیربط باید در خصوص پرونده اسکانیا همکاریشان را بیشتر کنند.

محسنی اژه ای گفت : قاضی پرونده باید منتظر اعلام نتایج مسائل فنی باشد که همکاری وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این موضوع بسیار مهم است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Germany
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
كاش یك نفر با عرضه پیدا می شد و می گفت آقای فلانی كه حامی حقوق ملتی ، فتنه گری كه فرار كرده و به قول خودتان غیابی محكوم كردید فردا هم اگر برگردد مثل مهدی هاشمی و خواهر ش می شود پس چرا اسم نمی بری ؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها