کشف کوزه سفالی در گورستان

حفر قبر باعث کشف عتیقه شد + عکس

ظروف سفالی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد، در عملیات پلیس شهرستان خمین از قاچاقچیان عتیقه کشف شد.
کد خبر: ۶۶۷۵۹۲
کشف ظروف ‌سفالی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در آخرین روزهای سال گذشته مأموران انتظامی شهرستان خمین در تحقیقاتی جامع، از جابجایی تعدادی ظروف عتیقه از یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و برنامه‌ریزی لازم برای توقیف عتیقه‌جات و شناسایی عاملان آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با شروع تحقیقات، مأموران انتظامی دو نفر را در این خصوص شناسایی کردند و فعالیت آنها در سطح شهرستان تحت کنترل نامحسوس مأموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ عزیزالله اویسی، فرمانده انتظامی شهرستان خمین با اشاره به عملیات دستگیری قاچاقچیان تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده زمانی که دو قاچاقچی قصد انتقال عتیقه‌جات را از شهرستان داشتند در یکی از جاده‌های شهرستان به همراه تعدادی اشیاء عتیقه دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: با کشف اشیاء عتیقه از قاچاقچیان، اموال برای ارزش‌گذاری و تخمین قدمت تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت که در بررسی کارشناسی قدمت دو کوزه سفالی به هزاره دوم قبل از میلاد اعلام شد.

بنابر قانون، اشیاء تاریخی در زمره اموال تاریخی محسوب می‎شوند و هرگونه خرید و فروش آن به موجب قانون مواد 569 تا 558 شامل مجازات اسلامی می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها