لیورپول امروز برای قهرمانی می جنگد. این تیم می خواهد به رویای 24 ساله اش برای قهرمانی در لیگ برتر پایان دهد.
کد خبر: ۶۶۷۴۵۶
لیورپول برابر رویای 24 ساله

سایت جام جم ورزشی - 10 سال قبل وقتی ژوزه مورینیو پذیرفت برندان راجرز، مربی وقت تیم جوانان ریدینگ، در کادر فنی اش حضور پیدا کند، نمی توانست تصور کند که این دستیار باهوش، یک دهه بعد به جدی ترین رقیبش در راه کسب قهرمانی در لیگ برتر تبدیل شود.

اما امروز چلسی در حالی پای به آنفیلد خواهد گذاشت که هر نتیجه ای به جز پیروزی، می تواند قهرمانی لیورپول در رقابت های این فصل لیگ برتر را تا اندازه زیادی قطعی کند.

قرمزها با 5 امتیاز برتری نسبت به چلسی در صدر جدول قرار دارند و حتی با یک امتیاز از این دیدار هم می توانند دور از دسترس منچسترسیتی، دیگر مدعی قهرمانی باقی بمانند.

لیورپول؛ آخرین سد بلند

لیورپولی ها فصل را با هدف رسیدن به لیگ قهرمانان آغاز کردند. آنها فصل گذشته به زحمت توانسته بودند فصل را به در رتبه هفتم به پایان برسانند و با توجه به اینکه در 5 هفته ابتدایی، لوئی سوارس را در اختیار نداشتند، قرار گرفتن در جمع چهار تیم ابتدایی هم می توانست دستاورد قبولی باشد.

اما شاگردان راجرز در طول فصل درخشش و ثبات غیرمنتظره ای از خود نشان دادند و در شرایطی که سایر مدعیان با لغزش های گاه و بیگاه، امتیازات مهمی را از دست دادند، لیورپول در هفته های پایانی به جدی ترین مدعی قهرمانی تبدیل شد.

لیورپول دو هفته قبل در خانه توانست منچسترسیتی را شکست بدهد و در صورتی که بتواند نتیجه مشابهی برابر چلسی بگیرد، همه چیز برای اولین قهرمانی آنها در لیگ انگلیس بعد از 24 سال فراهم خواهد بود.

خبر خوب برای راجرز در آستانه این دیدار، بازگشت دنیل استوریج است که در دیدار مقابل سیتی دچار آسیب دیدگی شده بود. البته هنوز حضور او در ترکیب اصلی قطعی نیست اما در صورتی که قرمزها به دردسر بیفتند، او می تواند به کمک تیمش بیاید.

چلسی؛ هفته دشوار آبی ها

مورینیو در طول فصل بارها از چلسی با عنوان اسب کوچک یاد کرد اما مطمئنا امروز از بازیکنانش می خواهد نمایشی مانند یک اسب مسابقه اصیل داشته باشند.

البته او تهدید کرده بود که تیم دومش را برای این دیدار راهی میدان خواهد کرد اما چه کسی است که نداند او مطمئنا این کار را نخواهد کرد. تهدید او به دلیل نارضایتی اش از برنامه ریزی اتحادیه فوتبال انگلیس بود. تیم او در حالی باید در این دیدار حساس به میدان برود که یک دیدار بسیار مهم دیگر هم در پیش دارند. آنها چهارشنبه شب باید در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان میزبان اتلتیکو مادرید خواهند بود و انجام دو دیدار پرفشار در فاصله 3 روز، می تواند مردان مورینیو را حسابی خسته کند و اگر نتایج دلخواه آبی ها در این دو دیدار رقم نخورد، یک هفته فاجعه بار برای آنها رقم خواهد خورد.

اما مورینیو همواره نشان داده که می داند چطور از این تنگناها و شرایط دشوار عبور کند. حتی اگر چهار بازیکن اصلی اش را در اختیار نداشته باشد. پتر چک و جان تری در دیدار رفت مقابل اتلتیکو دچار آسیب دیدگی شدند و اتوئو و آزارد نیز همچنان مصدوم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها