وزیر راه و شهرسازی از واگذاری 700 هزار واحد مسکن در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۸۵۷
700 هزار واحد مسکن مهر واگذار می شود

عباس آخوندی عصر جمعه در بازدید از محورهای مواصلاتی تربت جام، تایباد و باخرز در محل گمرک دوغارون گفت: با تمهیدات انجام شده تلاش می کنیم امسال 700 هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور را به مردم واگذار می کنیم و مسکن مهر در حال پیشرفت است و در بیشتر موارد دارای پیشرفت فیزیکی بالای 50 در صد است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با وجود امکانات کم و محدود محور دوغارون با هماهنگی استانداری خراسان رضوی درآینده نزدیک سرو سامان پیدا خواهد کرد.

آخوندی گفت: چهار بانده شدن مسیر تربت جام به مشهد تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و کمربندی تربت جام به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید و بقیه آن در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص بحث راه های روستایی گفت: با توجه به اینکه سالانه 3000 کیلومتر راه روستایی در دست اجرا داریم برای اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی هماهنگی به عمل آمده و بخشی نیز از منابع کشوری اختصاص خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری پروژه 13 کیلومتری کنارگذر تربت جام خبر داد و افزود: از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها بخشی به بهسازی اختصاص پیدا می کند و بخشی نیز در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تخصیص می یابد.

در ادامه، محمد رضا اخوان عبدالهیان، مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی نیز از بهره برداری مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تایباد تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از شروع ساخت تنها مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تایباد می گذرد بحمدالله ساختمان اصلی آن اماده و در سه ماه آینده محوطه سازی آن انجام و راه ورودی آن نیز آماده می شود.

مدیر کل راه و شهر سازی خراسان رضوی افزود: برای انجام محوطه سازی و راه ورودی این مجتمع به مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که انشالله با هماهنگی فرماندار شهرستان در کمیته برنامه ریزی این مبلغ اختصاص خواهد یافت.

در ادامه، غلامرضا اسدالهی، نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف سفر وزیر راه، مسکن و شهر سازی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه راه های ارتباطی نقش بسزای در توسعه و ایجاد زیر ساختها در این نقطه از استان را دارد، لذا محور مشهد دوغارون که از راه های کلیدی است و گمرک و پایانه مرزی دوغارون از نقاط مهم کشور است و سهم بسزایی در صادرات و ترانزیت کالا دارد لذا وزیر راه، مسکن و شهرسازی برای آشنای بیشتر با مشکلات این محور و همچنین اختصاص اعتبار به این نقطه از استان سفر کرد.

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات محور تربت جام به تایباد و تایباد به تربت حیدریه و باخرز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قطعه دوم تایباد به دوغارون به طول هشت کیلومتر به مناقصه گذاشته شود.

اسدالهی گفت: پایانه مرزی دوغارون، سالن تجاری ومسافری بازدید و مشکلات آن مطرح شود و قطعه اول اتصال ریل راه آهن سنگ بست به دوغارون از ایستگاه شهید مطهری به طول 45 کیلومتر مزایده گذاشته شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها