اینترنت امروزه زندگی انسان‌ها و حتی روند تحولات جهانی را متحول کرده و به گونه‌ای توقف‌ناپذیر و پرشتاب، همه ابعاد زندگی اجتماعی را درمی‌نوردد.
کد خبر: ۶۶۶۷۷۳
جام‌جم آنلاین؛ نمونه یک سایت موفق خبری

در این میان، ماهیت شبکه‌ای و انتقال داده‌ها از طریق اینترنت موجب شده است تا بیش و پیش از همه عرصه‌ها، این حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی باشد که در سایه گسترش اینترنت و دنیای مجازی، نوآوری‌ها و دگرگونی‌های بی‌شماری را تجربه کند.

موسسه فرهنگی و مطبوعاتی «جام‌جم» با درک اهمیت این موضوع، نخستین روزنامه ایران بود که سال 81 نسخه آنلاین خود را با عنوان «جام‌جم آنلاین» راه‌اندازی کرد تا به قافله‌سالار کاروان روزنامه‌های آنلاین کشور تبدیل شود. جام‌جم آنلاین بر خلاف بسیاری از روزنامه‌های کشور، از همان آغاز صرفا بازتاب‌دهنده مطالب روزنامه چاپی نبود، بلکه هویتی مستقل داشت و علاوه بر مطالب روزنامه کاغذی جام‌جم از مطالب تولیدی یا ترجمه شده تحریریه خود نیز بهره می‌گرفت.

جام‌جم آنلاین از همان زمان به پیشتازی خود در عرصه روزنامه نگاری آنلاین ادامه داده و پس از چند بار تغییر چهره و نوشدن ـ که ویژگی‌ ذاتی ژورنالیسم سایبر است ـ از سال گذشته، مجموعه‌ سایت‌هایی تخصصی را نیز دایر کرده تا بتواند همچون یک پورتال، به همه نیازهای مخاطبان پاسخ دهد.

اگر این روزها به پایگاه اینترنتی جام‌جم آنلاین به نشانی www. jamejamonline. ir سری بزنید، مطمئن باشید بسیاری از مطالب دلخواهتان را در آنجا خواهید یافت. شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های روز را در سایت اصلی جام‌جم آنلاین بخوانید، موسیقی‌های مجاز و خبرهای مربوط به حوزه موسیقی را در «جام‌جم‌ نوا» بشنوید، فیلم‌ها و ویدئوهای خبری شاد و مفرح را در «جام‌جم‌نما» ببینید، مطالب و گزارش‌های مرتبط با خانواده و سلامت را در «جام‌جم سرا» مطالعه کنید، عکس‌های تولیدی عکاسان جام‌جم را از سراسر ایران با کیفیتی عالی در «جام‌جم عکس» به نظاره بنشینید، تازه‌ترین خبرها را در باره برنامه‌های رادیو و تلویزیون در «جام‌جم سیما» دنبال کنید، اگر اهل ورزش هستید، از اخبار و گزارش‌های مربوط به مسابقات ورزشی در داخل و خارج ایران و حواشی مربوط به آن در «جام‌جم ورزش» مطلع شوید و چنانچه به تاریخ علاقه دارید، موضوعات و مطالب جذاب تاریخی را در «جام‌جم ایام» بخوانید.

اما اینها همه فقط بخشی از مطالب و موضوعاتی است که شما در جام‌جم آنلاین به آن دسترسی خواهید داشت چون ما هر روز، نسخه چاپی روزنامه جام‌جم را نیز در بخشی وی‍ژه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم. شما در «جام‌جم نشریات» نه‌تنها به همه مطالب روزنامه جام‌جم و آرشیو آن دسترسی دارید، بلکه حتی می‌توانید آن را در همان شکل و قالب کاغذی ببینید و هر طور دلتان می‌خواهد، صفحاتش را ورق بزنید. جام‌جم نشریات علاوه بر روزنامه، ضمیمه روزانه جام‌جم را نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این ضمائم شامل قاب‌کوچک وی‍ژه رادیو و تلویزیون در روزهای شنبه، کلیک وی‍ژه تحولات دنیای فناوری و اینترنت در روزهای یکشنبه، چاردیواری حاوی مطالب مخصوص خانواده در روزهای دوشنبه، چمدان برای علاقه‌مندان دنیای سفر و گردشگری در روزهای سه‌شنبه، تپش برای روایت حوادث ایران و جهان در روزهای چهارشنبه و بالاخره سیب وی‍ژه دانش پزشکی و سلامت در روزهای پنجشنبه است.

جام‌جم آنلاین برای پاسخ بهتر به نیازهای صدهاهزار مخاطب خود قصد دارد امسال سایت‌های تخصصی دیگری را نیز به روی علاقه‌مندان بگشاید، به گونه‌ای که آنها در هر لحظه و هر مکان و از کانال اینترنت بتوانند براحتی به این پایگاه خبری مراجعه کنند تا از آخرین و تازه‌‌ترین رخدادها و تحولات ایران و جهان آگاه شوند، پاسخ پرسش‌های خود را در حوزه‌های مختلف بیابند، به موسیقی‌های دلخواه گوش فرادهند، فیلم‌های جذاب آن را به تماشا بنشینند و همواره از بودن با جام‌جم آنلاین لذت ببرند.

محمدرضا نادری‌/‌ معاون آنلاین موسسه مطبوعاتی جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابوالفضل تمجیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
باسلام و تشكر
بنده تایید می كنم كه یكی از بهترین سایت های خبری و اولین سایتی است كه هرروز اول وقت به آن سر می زنم و چندین دلیل برای برتربودن آن دارم:
1.طراحی بسیار زیباوكاربردی این وبسایت بصورتی كه مطالب متنوع چه خبری و... در كنار هم باعناوینی جذاب و بدون شلوغی به مخاطب نشان داده می شود
2.عدم استفاده از تبلیغات،به رغم اینكه وبسایت شما مخاطب بسیاری دارد به غیرازیك برهه كوتاه دیگرخبری از تبلیغات گوناگون و اعصاب خرد كن سایت های دیگر نیست.
3.اعتبارو اصالت خبرهای شما و بروز بودن آن
و بسیاری ازمزایای دیگر كه مجال توضیح نیست.
بنده ضمن تشكر از همه عزیزانی كه دراین وبسایت زحمت می كشند به اطلاع می رسانم كه بهترین تبلیغ برای شما،همین است كه مخاطبین شما مثل من خواندن وبسایت شما را به دوستان خود توصیه كرده وهنگام خرید روزنامه هم اول روزنامه جام جم را می خریم.
ابوالفضل تمجیدی.كارشناس ارشد حسابداری

نیازمندی ها