باوجود نواقص مهم سیستم رتبه بندی الکسا - که در مطلب مستقل مربوط به الکسا در همین پرونده مورد اشاره قرار گرفته است - این سایت به دلیل نبود جایگزین معتبر به تنها مرجع معروف رتبه بندی سایت ها در اینترنت تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۶۶۶۹۴

از همین رو بررسی آمار الکسا (مربوط به روز اول اردیبهشت) نشان می‌دهد که ایرانیان بیش از هر سایت دیگری به سرویس‌دهنده‌های وبلاگ روی خوش نشان می‌دهند. در 25 سایت برتر در رده‌بندی الکسا در ایران، پنج سرویس‌دهنده وبلاگ بلاگفا، بلاگ اسکای، میهن بلاگ، پرشین بلاگ و رز بلاگ وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از رصدگران وب فارسی می‌گویند به‌دلیل رشد شبکه‌های اجتماعی و نیز حذف شبکه‌های اجتماعی چون گوگل ریدر، آفتاب وبلاگستان فارسی رو به غروب است.

چهار سایت خبری هم در این 25 سایت برتر وجود دارد. فارس نیوز، باشگاه خبرنگاران، تابناک و ورزش3، چهار سایت خبری است که در این فهرست حضور دارد. چهار موتور جستجو هم در این فهرست جای گرفته که هرچهار موتور خارجی است؛ گوگل، یاهو، اسک و بینگ.

دو سایت پرتالی و دو سایت خدمات‌دهنده وب در کنار دو شبکه اجتماعی که هر دو ایرانی است دیگر سایت‌های فهرست سایت‌های برتر است. یک دایره‌المعارف، یک سایت ویدئو محور، یک سایت خدماتی، یک سایت فروشگاه اینترنتی، یک سایت حکومتی و یک بانک در این فهرست جای گرفته است. در میان این 25 سایت، 14 وبسایت مربوط به بخش خصوصی است و این موضوع نویدبخش حضور کسب‌وکارهای مبتنی بر وب و نیز سودده بودن سرمایه‌گذاری در این عرصه است. فقط پنج وبسایت خارجی در این 25 سایت وجود دارد که خود نشان‌دهنده ظرفیت فضای وب فارسی و البته تاثیر فیلترینگ بر نحوه مصرف سایت‌ها در میان کاربران ایرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها